Днями в Києві відбулася презентація проекту: «Розробка методології маркування історичних атракцій у малих містах України. Культурна інтервенція в минуле заради подорожі в майбутнє». Метою проекту є вплив на розвиток бізнесу в малих містах. Проект реалізується з листопада 2020-го до вересня 2021 року в рамках програми «Культура+».

«Малі міста — це оази, які можна розвивати, використовуючи їхню історію і ту спадщину, яку вони мають», — розповіла виконавча директорка Асоціації сільських, селищних рад та об’єднаних громад України Наталія Ключник.

Наприклад, у місті Острог на основі історичної легенди було створено персонажів — «острожиків», які об’єднують в єдиний маршрут містом матеріальну та нематеріальну спадщину. Міні-скульптурки «острожиків» розташовані поблизу пам’ятних місць, яких у місті виділили 25. Поруч із кожним персонажем розміщено QR-код, завдяки якому туристи матимуть змогу дізнаватися інформацію про пам’ятку самостійно, без участі екскурсовода.

Директор державного історико-культурного заповідника Острога Андрій Брижук переконаний, що скульптурки збільшать час перебування туриста в місті. Мандруючи від однієї до другої, турист може захопитися і затриматися у місті на 1—2 дні, а це у підсумку збільшить туристичний, а отже й фінансовий потік, що є вигідним для міста, громади і сприятиме її сталому розвитку у майбутньому.

За такою ж схемою працюватиме туристичний маршрут у місті Полонному, що на Волині. Там відвідувачів зустрінуть 17 скульптурок, які уособлюють духа Хо, котрий за легендою живе у місцевій річці Хомора.

«Мудрий дідуган Хо розповість про відоме та незвідане Полонне. Хо проведе вас туристичним маршрутом міста, де кожен зможе пройти QR-квест, поринути у пригоди та легенди Полонного», — розповідається у проморолику міста.

До проекту також залучено Броди, Батурин та Володимир-Волинський.