На презентацію відремонтованої дороги на Івано-Франківщині виїхали великим колективом. Разом із працівниками Служби автомобільних доріг із різних відділів якість робіт оцінили керівник регіонального відділу Укрдіпродору Микола Кузьма та директор Незалежної інжинірингової компанії Роман Пацак.

«Важливо було подивитися, як реалізовано проект капітального ремонту на цій ділянці дороги М-12 Стрий — Тернопіль — Кропивницький — Знам’янка, що ввійшла до Дороги Єдності М-30 Стрий — Ізварине, — зазначив заступник начальника Служби автодоріг Любомир Семанів. — Бо одне — бачити проектовані ділянки, узбіччя, мости, тротуари на папері чи на комп’ютері та у фінансових звітах. А от наживо, так би мовити, відчути результат спільної праці проектувальників, кошторисників, фінансистів, інспекторів та контролерів — це неймовірні відчуття важливості нашої праці».

Якщо додати той факт, що дорога від об’їзної Рогатина до межі із Тернопільщиною у Лопушні така, що хоч яйце коти, то й справді відповідає статусу магістралі міжнародного значення.

Разом із автомобілістами радіють мешканці прилеглих населених пунктів. Адже оновлена дорога — це комфорт і поштовх для розвитку бізнесу.

На балансі Служби автомобільних доріг в області є 1016,5 км автошляхів державного значення. За період із 2010—2014 роки відновлено сукупно лише 6 км, за п’ять наступних — уже 289 км. Таке досягнення — результат прийнятих державних програм щодо розвитку транспортної інфраструктури Прикарпаття. За 500 днів «Великого будівництва» в 2020—2021 роках капітальним та середнім поточним ремонтом у межах Прикарпаття охоплено 364 км автошляхів.

На дорогах державного значення Івано-Франківщини є 365 мостів завдовжки 10,6 км. Десять із них — на дорозі міжнародного значення М-30 Стрий — Ізварине. Чотири цьогоріч відремонтовані, решту невдовзі розпочнуть у рамках реконструкції ще однієї ділянки цієї магістралі.

Серед 27 мостів довжиною понад 100 м — побудовані торік через Дністер завдовжки 241 м біля села Сівка Войнилівська та міст у Боднарові. Цьогоріч загалом будують або капітально ремонтують 12 мостів. Найбільші — у Стопчатові та Рожневі.

Настаріший та найдовший міст — через Дністер у селі Нижнів на дорозі Н-18 Івано-Франківськ — Тернопіль, 472 м. Він споруджений як залізничний ще в 1910 році. Унікальний за конструкцією та найвищий міст завдовжки 402 м через цю само річку — біля села Семаківці, на межі із Тернопільщиною.

Верховинський район став першим в області, де повністю оновили дороги державного значення. Наближається до цього показника й Косівський. «Можна наводити ще чимало фактів і цифр, говорити про безпеку руху та інші показники діяльності дорожників. Важливо, що виділені із держбюджету кошти в рамках Національного проекту «Велике будівництво» використані на важливі цілі, — підсумовує роботу начальник Служби автодоріг Василь Буджак.

Івано-Франківська область.