Вона має 11 закладів освіти, з них 4 школи, 3 садочки та 4 позашкільні заклади. Частина із цих об’єктів в управління міської ради перейшли лише торік після приєднання до громади нових сільських територій.

Тому нині громада шукає рішення для підвищення ефективності інвестицій в освітню сферу.

«Ми вже об’єднали садочок зі школою на новоприєднаних територіях. Тепер там один заклад, один директор, одна кухня. Так ми зменшили адміністративні витрати. Але досі маємо проблеми із матеріальною базою шкіл та оплатою праці технічних працівників», — наголосила Ірина Куран, заступниця остерського міського голови.

Щомісяця фонд оплати праці технічних працівників освіти становить 500 тисяч гривень. Це значна сума, і тому громада шукає можливості зменшити такі статті видатків.

Знайти розв’язання проблеми та оцінити можливості підвищення спроможності освітньої мережі допомагали фахівці Чернігівського регіонального офісу Програми «U-LEAD з Європою» під час онлайн-консультації «Управління освітою в громаді: законність, відповідальність, ефективність для Остерської громади».

«Освітня послуга повинна бути якісною. Це означає, що після закінчення навчання в школі дитина буде конкурентоспроможною при вступі у навчальні заклади та на ринку праці. На таких консультаціях ми допомагаємо громадам знайти необхідні рішення, щоб досягти відповідного рівня якості освіти», — переконує Ірина Кудрик, керівниця Чернігівського регіонального офісу Програми «U-LEAD з Європою».

Олександр Мельник, радник із муніципальних фінансів та управління Чернігівського регіонального офісу Програми, розповів про кроки, які можна здійснити, щоб підвищити ефективність видатків на освіту. Зокрема, радник наголосив, що класів із малою наповненістю у спроможній мережі бути не може, а заклади, де технічних працівників більше, ніж педагогів, ніколи не матимуть ресурсу для поліпшення матеріально-технічної бази.

«Конкурентність освіти та фінансова спроможність взаємозалежні. Якщо видатки на школи, садки та позашкілля допомагають формувати якісну освітню послугу, то громада буде здатна самостійно розв’язувати й інші проблеми. Минулого року понад 60% її бюджету пішло на освіту. Саме тут є потенціал для пошуку ресурсу на розвиткові проекти», — вважає Олександр Мельник.

Чернігівська область.

Фото автора.