Під час зустрічі делегації Програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України» на чолі із Девідом Андерсоном та експертами ГО «Електронна республіка» з представниками місцевої бізнес-спільноти на базі Центру надання адміністративних послуг «Прозорий офіс».

Індекс конкурентоспроможності міст України, який є інструментом для оцінки бізнес-клімату в містах, уперше запроваджено у 2019 році Програмою Агентства США з міжнародного розвитку USAID

«Конкурентоспроможна економіка України» в партнерстві з компанією Інфо Сапієнс та Інститутом економічних досліджень і політичних консультацій.

ІКМ складається із десяти компонентів, які разом формують так зване «ідеальне місто». Це — «Започаткування бізнесу»; «Доступ до публічного майна»; «Прозорість та відкритість даних»; «Вартість дотримання законодавства»; «Податки та збори»; «Неформальні платежі та корупція»; «Безпека ведення бізнесу»; «Лідерство міської влади»; «Ресурси для розвитку (у вимірах — людські ресурси; фінансові та інфраструктурні ресурси; інфраструктура підтримки бізнесу)»; «Підтримка інновацій».

Нещодавно, під час зустрічі керівництва міста-лідера з представниками програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України», відбулась презентація поглиблено-го аналізу звіту «Індекс конкурентоспроможності міст 2019—2020».

З успішною роботою громаду привітав керів-ник програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України» Девід Андерсон.

На високу оцінку заслуговує робота департаменту з питань економічного розвитку міської ради (директор Ніна Рахуба) та очільника міста Андрія Райковича як лідера комунікацій на публічних майданчиках із вивчення досвіду організації започаткування бізнесу, переконаний радник з питань регіональної конкурентоспроможності Програми Арсеній Положій.

«Ми постійно комунікуємо на багатьох платформах, які пропонують міжнародні парттнери, — зазначив Кропивницький міський голова Андрій Райкович. — І вже маємо результати. Той факт, що Кропивницький став лідером у започаткуванні бізнесу, для нас дуже важливий. Це хороший аванс для міста, поштовх працювати системно і потужно й надалі. Це важливо для розвитку міста, для покращення інвестиційного клімату, для зміцнення економіки».

У спільному онлайн-тренінгу в режимі відеоконференції з поширення досвіду, організованому в обласному центрі, що став лідером у створенні умов для започаткування бізнесу, виявили бажання взяти участь представники 55 міст України. За основу взяли роботу Кропивницького центру надання адміністративних послуг міської ради — «Прозорого офісу», основні алгоритми і принципи роботи якого були відпрацьовані ще тоді, коли він розташовувався безпосередньо в приміщенні міської ради. Це дало можливість напрацювати необхідний алгоритм роботи.

Відкриття «Прозорого офісу» не лише вивело надання соціальних послуг жителям на якісно новий рівень, а й дало змогу покращити роботу з підприємцями.

Під час тренінгу директор департаменту надання адміністративних послуг — координатор «Прозорого офісу» Олександр Нікітенко в режимі реального часу розповів колегам з інших міст про роботу фронт-офісів центру адмінпослуг, окремо зупинившись на сфері державної реєстрації бізнесу. А начальник відділу державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Анна Шевченко розказала, завдяки чому Центр адміністративних послуг «Прозорий офіс» опинився серед кращих. За її словами, шість державних реєстраторів відділу надають 21 послугу: «Суб’єкт звернення реєструється в електронній черзі та чекає на виклик. Час очікування — до трьох хвилин. Якщо підстав для зупинення розгляду поданих документів та відмови в державній реєстрації немає, державний реєстратор приймає документи та в присутності майбутнього підприємця здійснює державну реєстрацію. Тобто державна реєстрація бізнесу здійснюється одразу після надходження документів або в найкоротший термін. Якщо послуга державної реєстрації є платною, то одразу у приміщенні проводиться оплата через термінал».

«Прозорий офіс» також перший в області приєднався до Єдиного порталу державних послуг «Дія». Державні реєстратори майже весь 2020 рік обслуговували замовлення з усієї Кіровоградської області.

Однак загальні результати дослідження свідчать, що міській владі ще є над чим працювати. За дослідженнями експерта з відкритих даних та діджиталізації державних послуг Євгенії Поремчук, на сайті міської ради зібрана вся ґрунтовна і необхідна інформація — оприлюднено весь набір відкритих даних, доступна інформація про бюджет, регуляторні акти, наявний віджет з переліком публічних закупівель. Проте цими даними громадяни користуються неохоче. На думку експертів, необхідно налагодити комунікацію з відповідною цільовою групою.

Факт

Торік, незважаючи на початок карантинних заходів, «Прозорий офіс» не припиняв свою роботу.

У 2020 році було вчинено 7848 реєстраційних дій: 2230 — юридичних осіб, 5618 — ФОП.

Через «Дію» впродовж минулого року загалом надали 1914 послуг. За перше півріччя 2021–го — 1707 послуг, що майже у сім разів перевищує відповідний період минулого року.

Петро МЕЛЬНИК (за інформацією департаментів з питань розвитку економіки та надання адміністративних послуг міської ради).

Кіровоградська область.

Фото з офіційного сайту міської ради.