У ній були задіяні чиновники Одеської митниці, Енергетичної митниці та Південного регіонального управління Держприкордонслужби.

За оперативними даними, організатори використовували вантажні кораблі під українським прапором, які здійснювали комерційні рейси. Екіпажі відключали системи автоматичної ідентифікації суден на маршруті до Румунії, Туреччини і Болгарії. З відключеними «маячками» прямували в певну акваторію, де брали нафтопродукти з російських танкерів, завантажені поверталися на затверджений маршрут і знову з’являлися на радарах.

За даними слідства, для розмитнення пального організатори підробляли документацію, в якій вказували іншу країну походження продукції, а для мінімізації податків — занижували обсяги.

Схема проводилася через Одеську митницю. Від початку року ці судна легально ввезли в Україну 27 тис. тонн нафтопродуктів, що становить, за даними слідства, лише третину від реально імпортованого. Наразі виявлено порушення в діяльності митних складів на терміналах. Інформаційні листи про виявлені порушення скеровано в органи держнагляду, призначено службові перевірки.