Усе почалося з того, що суховантаж Vera SU в одному з портів України завантажив на борт 3,3 тисячі тонн азотних добрив і взяв курс на болгарський порт Варна. Він не дійшов до місця призначення лише кілька миль. 20 вересня через навігаційну помилку суховантаж сів на мілину в районі болгарського курортного села Камен Бряг (Кам'яний берег), трохи північніше Варни. Але це не була мілина у звичному розумінні цього слова. Суховантаж на швидкості десь сім вузлів просто напоровся на підводні скелі, й серйозно було пошкоджено носову частину. На щастя, ніхто з дев'яти членів екіпажу не постраждав. У цьому переконалися болгарські рятувальники з агентства "Морська адміністрація" і вирушили у Варну складати план розвантаження судна, а потім зняття його з каміння. Екіпаж відмовився залишати суховантаж…

Першу спробу звільнити судно від вантажу й зняти його з підводного каміння рятувальні служби Болгарії здійснили лише 28 вересня. По воді до Vera SU підійшли вантажні крани й судна, на які він мав пересипати добрива, а на березі зібралися фахівці, котрі спостерігали і керували цим процесом. Але все завершилося, образно кажучи, пшиком. Експерти міністерства охорони довкілля і водних ресурсів дали команду припинити розвантаження через те, що добрива з ковша крана потрапляли не в трюми підігнаної баржі, а в море. Це, на їхню думку, створювало загрозу екологічній безпеці. Зупинивши перевантаження, представники "Морської адміністрації" дали команду капітанам кількох буксирів все-таки зняти суховантаж зі скель. Але буксирувальні троси просто порвалися, не витримавши навантаження…

На місце події нарешті приїхав міністр транспорту та інформаційних технологій службового уряду Болгарії Христо Алексієв. Дії керівників "Морської адміністрації" він назвав "злочинною безвідповідальністю". Підписавши наказ про їхнє звільнення, він наголосив, що вони виявилися абсолютно непідготовленими до ліквідації аварії і не мали чіткого плану організації та проведення рятувальної операції. «Було допущено багато помилок, тому я безкомпромісний до всіх, хто не виконав свою роботу. Тепер особисто займатимуся цією ситуацією. Єдине, що ще можемо зробити сьогодні, -- це додатково закріпити судно. Я вже домовився із ВМС, і вони доправлять чотиритонні якорі, котрі, сподіваюся зміцнять судно й дозволять уникнути його додаткового пошкодження під час штормів», -- повідомив міністр на брифінгу. І додав, що домовився з компанією з Нідерландів, яка займається подібними рятувальними операціями, про допомогу. 

Але нідерландських фахівців так і не дочекалися. І вони вже не знадобляться -- такий вердикт  11 жовтня винесли болгарські водолази, які в штормову погоду змогли висадитися на суховантаж Vera SU і оглянути його приміщення. «Судну -- кінець!» -- доклали вони начальству. У вівторок, 12 жовтня, новий керівник агентства "Морська адміністрація" Венцислав Іванов на брифінгу повідомив, що суховантаж Vera SU, який застряг на камінні, можна вважати затонулим, бо машинне відділення затоплено водою і вона продовжує прибувати. Найоптимістичнішим було його доповнення, що «суховантаж перебуває у стабільному положенні й на даний момент загрози його швидкого руйнування немає». 
На настійливу вимогу болгарських фахівців увесь екіпаж був все-таки евакуйований із судна наприкінці минулого тижня. Їх одразу доправили на допити у відділення Національної слідчої служби у Варні. Після чого капітан і його перший помічник минулого затримані. Слідчий Іво Ангелов повідомив журналістам: «На підставі зібраних доказів можна зробити попередній висновок -- вахтовий офіцер, який керував судном, очевидно, заснув на 15--20 хвилин і пропустив рекомендовану точку повороту судна на новий курс, що й призвело до аварії". 

Свою думку про ситуацію висловив навіть президент Болгарії Румен Радев. Він прямо заявив, що країна виявилася не готова до події такого роду й не впоралася з нею. "У зв'язку з аварією суховантажу службовому уряду довелося діяти в ситуації, коли відсутня технічна, нормативна й організаційна готовність держави до проведення операції з порятунку на морі. Всі владні структури, сформовані попередніми керівниками, з людьми ними призначеними, не були підготовлені до подібної  події і не мали необхідної техніки. Але, незважаючи на всі складнощі, уряд зумів взяти ситуацію під контроль", -- навела слова президента його прес-служба.