Днями чергову техніку з Івано-Франківщини відправили із гуманітарною допомогою до гарячих точок країни. Ці два автомобілі для наших захисників наповнили продуктами та всім необхідним мешканці Тлумацької територіальної громади.  

«Один із автомобілів – позашляховик марки Nissan придбали в Австрії жителі Тлумаччини, які там мешкають, – повідомили на сайті Тлумацької міськради. – Ним повезли до Краматорська Донецької області харчові продукти, м’ясні консерви, бутильовану воду тощо. Опісля техніку передадуть ЗСУ для забезпечення оперативного реагування під час виконання визначених завдань щодо збереження територіальної цілісності країни. Другий автомобіль, навантажений медикаментами та продуктами, вирушив на Харківщину. Віримо, що захисники України відчувають вдячність та повагу тих, кого вони захищають. А ми щиро дякуємо нашим бійцям за подвиг, мужність і героїзм. Принагідно висловлюємо вдячність усім, хто долучається до підтримки Збройних Сил».

«Станом на 3 травня до України завезли 29 195 автомобілів, – написав на своїй сторінці у Фейсбуці народний депутат Ігор Фріс по 84-му одномандатному виборчому округу, до якого входить і Тлумацька ТГ. – З них понад половина (16 793) – це машини вартістю до 100 тисяч грн. Тобто автівки за 1,5–3 тис. доларів: недорогі, старі, які йдуть у великій кількості на потреби армії, тероборони або замість втраченої машини на сім’ю. Далі 11 406 машин – вартістю від 100 до 500 тис. грн. Частина з них – точно на армію, і 5 тис. доларів – вартість пікапа. Ще 760 авто – від 500 тис. грн до 1 млн грн, 196 машин – вартістю від 1 до 2 млн грн і 40 дуже дорогих та елітних машин – за 2 млн грн. Є і такі. Але 40 машин тільки. Тож міф про масовий ввіз елітних іномарок під нульове розмитнення – це повний фейк. І основне на зараз – це розвантажити черги на кордоні, бо гуманітарна допомога й машини для армії фізично не можуть бути доправлені в такому великому потоці. Як це зробити –  лише адміністративним шляхом». 

Як відомо, законопроект № 7311-д «Проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей справляння окремих податків і зборів у період воєнного, надзвичайного стану» народні депутати розглядали спершу на засіданні Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики, і його  рекомендували до прийняття за основу у Верховній Раді. Однак на засіданні парламенту 3 травня в порядку денному цього законопроекту не було. Його розгляд відклали. 

Окрім скасування нульового розмитнення законопроектом передбачено дозвіл на тимчасове ввезення до країни тракторів, вантажівок та спецтехніки, які відповідають критерію Євро-3.

Народний депутат Ігор Фріс виступає за нульове розмитнення автівок. Однак вважає, що потрібно ввести обмеження на їх вартість, вік, так само – офіційна реєстрація без права продажу. Одна машина – в одні руки. Звісно, не всі можуть виїхати і привезти собі автомобіль замість знищеного війною. 

«Я проти скасування пільг з розмитнення авто. Нехай везуть машини. Обмежити вік, вартість, кількість в одні руки, відчуження протягом 5 років, пункти пропуску. Але нехай везуть. І собі, і бійцям, які воюють», – наголошує Ігор Фріс. 

Івано-Франківська область.

Фото з відкритих джерел.