Нещодавно Верховна Рада ухвалила рамковий закон щодо управління відходами, а тепер фахівці очікують на прийняття низки секторальних законів, один з яких має стосуватися поводження із відпрацьованими шинами.

Заступник директора департаменту екологічної політики Дніпровської міськради Ірина Козлова зазначила, що рамковий закон запускає потужну реформу в Україні, яка дасть старт впровадженню принципу «забруднювач сплачує». Тобто виробники продукції, яка підлягає обов’язковій утилізації, репакування чи витратних матеріалів відповідатимуть за їх кінцеву утилізацію.

Це питання повною мірою стосується відпрацьованих шин. Адже їх наявність на подвір’ях багатоповерхівок в якості сумнівного декору є небезпечною з огляду на пожежну та екологічну безпеку.

«Шини — важлива тема, тож сьогодні точиться багато дискусій, як їх утилізувати. У нашому місті вже є одне підприємство, яке впроваджує європейський принцип безпечної утилізації відпрацьованих шин. Мешканці збирають такі шини у попередньо визначених місцях та звертаються на гарячу лінію міської ради. Накопичені шини забирає компанія—перевізник сміття, яка привозить їх на перероблення. Наразі це виняток із правил, але, сподіваємось, коли запрацюють нові закони, це стане поширеною практикою та робитиметься за кошти підприємств—експортерів шин», — сказала чиновник.

Директор вищезгаданого промислового підприємства Віталій Лущаєнко у свою чергу розповів: «Ми на заводі сортуємо шини, переробляємо їх на спеціальну чіпсу, яку потім перетворюємо на гумову крихту. Така крихта йде на вироблення різних гумових виробів. Тобто виходить цілком безвідходне виробництво».

Дніпро.