Після того, як вдалось подолати дефіцит пального, здавалось, маршрутки та автобуси запрацюють на повну. Однак не всі транспортники відреагували на це однаково. Хтось підняв ціни на проїзд, а комусь навіть вдалось їх зменшити.

Та справжній транспортний шок отримали мешканці Шепетівки після того, як місцевий перевізник, Шепетівське АТП-16807, повідомив про розривання договорів та припинення роботи за всіма маршрутами з 20 липня. До цього монополіст обслуговував дев’ять маршрутів. А тепер міська влада змушена терміново шукати нового надавача послуг.

Спочатку ініціатором розривання договорів виступила міська рада. Там пояснювали, що АТП зменшило регулярність руху. Та перевізник випередив ці наміри і сам оголосив про припинення роботи.

Можна припустити, що для таких рішень в обох сторін були певні підстави. Через зростання вартості пального водії та власники транспорту зазнавали збитків. А для представників влади було важливо, щоб місцеві жителі не страждали ще й від збоїв у русі. Та прикро, що сторонам не вдалося домовитись і спільно розв’язати проблему. Комусь потрібно було поступитись, а комусь — піти назустріч, адже всі ми переживаємо непрості часи.

Як це зробили, приміром, у Славуті. Міська рада там змушена була підняти вартість проїзду в міських автобусах до 12 гривень. Адже через високі ціни на пальне перевізники зменшили кількість автобусів на маршрутах та скоротили рейси вдвічі. Для того, щоб вони й надалі виходили на вулиці міста, просили встановити вартість проїзду у 15 гривень. І це прохання зрозуміле, адже у структурі тарифу майже 80 відсотків становить вартість пального. Якщо у старому тарифі була закладена ціна у 18 гривень за літр метану, то тепер вона доходить до 45 гривень. Тож вимоги водіїв справедливі.

Але, щоб пом’якшити ціновий удар для славутчан, міська влада вирішила, що вартість проїзду для школярів в період навчального року залишиться без змін — дві гривні. Такий тариф діятиме для учнів загальноосвітніх шкіл та навчально-виховних об’єднань з понеділка по п’ятницю із сьомої години ранку до сьомої вечора. А для тих, хто відвідує Славутський будинок дитячої творчості, час дії такого тарифу продовжено до дев’ятої вечора.

У Красилові дії влади виявились ще гнучкішими. У травні там також підняли ціну автобусного квитка до 15 гривень. Але вже у другій декаді липня її зменшили на три гривні. За словами голови Красилівської міської територіальної громади Ніли Островської, так відреагували на стабілізацію цін та подолання дефіциту пального. Для більшості пасажирів це вагоме фінансове полегшення. Але й до них вимоги зросли.

Відтепер спеціальна комісія перевірятиме, чи всі пасажири мають квиток. Безбілетникам доведеться сплачувати штраф у двадцятикратному розмірі вартості квитка — 240 гривень. При цьому всі пільговики можуть, як завжди, їздити безплатно.

Свій вихід із ситуації знайшли у Кам’янці-Подільському, встановивши тимчасовий тариф. Пасажири маршруток платитимуть по десять гривень за поїздку, комунальних автобусів — по сім. І це попри те, що перевізники вже кілька місяців поспіль просять підняти вартість до 13—17 гривень. Однак поки що в місті діятиме згаданий компромісний тариф, який хоч трохи підтримає транспортників, але не надто вдарить по кишенях пасажирів.

Хмельницька область.

Фото автора.