Комітет Верховної Ради з питань економічної політики рекомендує парламенту прийняти за основу проект закону про внесення змін до Закону «Про угоди про розподіл продукції» (щодо забезпечення інтересів територіальних громад, на території яких розташовані ділянки надр, що передаються у користування за угодою про розподіл продукції).
Законопроектом (реєстр. №2936) пропонується закріпити на законодавчому рівні механізм забезпечення інтересів територіальних громад, на території яких знаходяться надра, що передаються у користування за угодою про розподіл продукції, через забезпечення їх участі у процесі укладення угоди про розподіл продукції, убезпечення від ризику негативних екологічних наслідків для територіальних громад і закріплення мінімального рівня вартості державної частки виробленої продукції, яка повинна спрямовуватися на розвиток відповідних територій.
Згідно із проектом, необхідною передумовою укладення угоди про розподіл продукції є досягнення домовленості між інвестором та органами місцевого самоврядування, на території яких розташовані ділянки надр, що передаються у користування, щодо організаційних, фінансових, економічних, соціальних, екологічних аспектів участі інвестора у розвитку відповідних територій. Така домовленість оформляється шляхом укладення угоди про соціально-економічне співробітництво між сторонами.
Чинний закон пропонується доповнити також новою статтею, передбачивши, що угода про соціально-економічне співробітництво є невід’ємною частиною угоди про розподіл продукції, яка регулює організаційні, фінансові, економічні, соціальні, екологічні аспекти участі інвестора у розвитку територій, на яких розташовані ділянки надр, що передаються у користування. Сторонами угоди про соціально-економічне співробітництво є інвестор та відповідна районна рада, на території якої розташовані ділянки надр, що передаються у користування.
Істотними умовами угоди про соціально-економічне співробітництво є: найменування сторін угоди та їх реквізити; програма розвитку території, що повинна бути реалізована сторонами; стадії, етапи виконання програми; строки виконання програми; порядок фінансування заходів щодо реалізації програми; порядок здійснення контролю за виконанням програми; відповідальність сторін; порядок розгляду спорів.
Інформаційне управління апарату Верховної Ради.