За великої кількості історико-культурних і природних об’єктів на Дніпропетровщині частка туризму в економіці області не перевищує двох відсотків. У європейських регіонах цей показник уп’ятеро вищий. Виправити ситуацію місцева влада сподівається за рахунок розробки і впровадження «Стратегії розвитку туризму до 2020 року». Про це заявив голова облради Євген Удод.

Розвиток економіки регіону нині залежить від залучення інвестицій. У цьому контексті дуже перспективною є сфера туризму: це не тільки додаткові кошти в місцевих бюджетах, а й нові робочі місця, розвиток інфраструктури. Однак нинішня ситуація далека від ідеальної, а епізодичними заходами виправити її неможливо.

«Тому першочерговим завданням є розроблення детальної стратегії розвитку туризму в області, — зазначив Євген Удод. — Ми вибрали для співпраці одну із найкращих експертних компаній, яка має досвід роботи в цій галузі з містами й регіонами Російської Федерації, Туреччини, Австрії та в інших країнах».

За підрахунками експертів, Дніпропетровщину  щорік відвідують близько 60 тисяч осіб. За збільшення кількості туристів у дев’ять-десять разів із середнім чеком у 500 євро додаткові інвестиції в економіку області становитимуть близько двох з половиною мільярдів гривень — це майже половина нинішнього бюджету.

Нині в регіоні є понад вісімдесят готелів, 130 баз відпочинку, близько 240 туристичних організацій, двісті з яких працюють у сфері міжнародного туризму. Тут знаходиться 114 природних заповідників, у їх число входять п’ятнадцять заказників державного значення і 33 — місцевого, близько п’ятдесяти пам’яток природи, вісім парків — шедеврів садово-паркового мистецтва і три унікальні заповідні урочища.

«Потенціал області використовується не сповна. Туристичний потік у 2012 році становив лише 68 тисяч внутрішніх туристів і менше тисячі — іноземних, — розповів керівник консалтингової компанії, що займалася розробкою туристичної стратегії Москви, Андрій Стась. — Тому ми запропонували свою експертну допомогу у формуванні стратегії розвитку туристичної галузі регіону».

Над розробкою стратегії працює мультинаціональна команда експертів із Росії, України та Великої Британії. Ключовими моментами в розвитку галузі названо козацтво, а також Петриківка і космос. Крім того, туристичними родзинками має стати водний, промисловий і кулінарний туризм. «Роботу над створенням стратегії уже розпочато. До кінця року ми її завершимо, — пообіцяв голова облради. — Закінчення реалізації проекту — 2015 рік, коли Дніпропетровськ прийматиме Євробаскет».

Дніпропетровська область.

Факт

З 1990-го по 2010 роки кількість туристичних прибуттів у світі збільшилася з 435 до 940 мільйонів на рік. Обсяг туристичних послуг за цей само період виріс із 262 до 919 мільярдів доларів.