Гастрольні маршрути донецької муздрами активізувалися.
ХV Міжнародний театральний фестиваль «Мельпомена Таврії» в Херсоні визначав культурну погоду впродовж десяти днів — з 24 травня по 2 червня, зібравши навколо себе прихильників і фахівців театральної справи з усієї країни і з-поза її меж. Тут були колективи з Росії, Білорусі, Придністров’я, Португалії, Румунії, Грузії, Польщі, Франції.
Донецькому національному академічному українському музично-драматичному театру випала почесна місія — закривати Херсонський фестиваль. Поки одна частина колективу готувалася до поїздки, друга навідалася до Києва зі своєю камерною виставою «... І перетворилися на білих журавлів» О. Селіна. Ця постановка молодого талановитого режисера головного балетмейстера театру Василя Маслія отримала запрошення до столиці ще торік, під час святкування театром свого 85-ліття. Тоді критики відзначили високий рівень вистави і зауважили, що її треба показувати ширше, а не тримати в межах Донецька. Сказано — зроблено. Візит до Києва виправдав сподівання. Два дні вистава збирала в столиці, в Центрі Курбаса, повну залу. Глядачі виходили з театру розчулені. Були сльози на очах у чоловіків! Провідною в постановці є тема війни. Але вона розкрита так, що вистава перетворюється на притчу, позбавлену повчальності і солодкуватого сентименталізму.
А ось херсонцям плакати не довелося. На фестиваль донеччани привезли найамбітнішу виставу репертуару, прем’єру нинішнього сезону «Тьотя Мотя прієхала...». Це — добре відома п’єса Миколи Куліша «Мина Мазайло». В трактовці молодого режисера, винахідника та експериментатора Ігоря Матіїва вона набула неочікуваного звучання. Смілива і гостро соціальна, приперчена дотепним гумором вистава спричинила неабиякий резонанс у донецькій пресі і навіть трохи налякала пересічного глядача, який не завжди готовий до відверто актуальних тем. А от захоплених фестивальних відгуків донецька «Тьотя» отримала з надлишком.
Варто зауважити, що на честь ювілею (п’ятнадцятий фестиваль!) оргкомітет відмовився від традиційних номінацій і вирішив не визначати переможця Мельпомени. Захід дозволив кожному виявити свої найсильніші сторони, і всіх учасників було відзначено дипломами. Вистава донеччан отримала аж два. «За сценографію» — художнику-постановнику Андрію Романченку. Його «поїзд» на сцені таки приголомшує. Глядачі піднімалися на сцену, щоб доторкнутися до вистави в буквальному сенсі. Другий диплом дістався народній артистці України Олені Хохлаткіній — «За блискуче повернення на рідну сцену». Адже свою творчу кар’єру актриса починала саме в стінах Херсонського українського муздрамтеатру, а з 2000 року працює в Донецьку. Але шанувальники таланту актриси і нині захоплено зустрічають її в Херсоні. Бурхливими оваціями супроводжувалася поява її героїні. Актриса одразу захоплює увагу глядачів і тонко іронізує з того, як часом глибоко занурюються люди у свої ілюзії, доводячи власне неуцтво до абсурду.
Повертаючись додому із відчуттям добре зробленої справи, актори Донецького муздрамтеатру, однак, не мали нагоди розслабитися. Адже з 4 червня стартували обмінні гастролі з Луганським академічним обласним російським драматичним театром ім. П. Луспекаєва. А перед тим Донецький музично-драматичний приймав на своїй сцені колег з Івано-Франківська з виставою «Нація» за твором Марії Матіос (про це «Голос України» вже писав).
Отаким насиченим видався для донецького театру кінець весни — початок літа.
А тим часом у театрі тривають репетиції, зокрема — вистави, над якою працюють у тандемі режисер Ігор Матіїв і художник Андрій Романченко. Що вони покажуть публіці, дізнаємося восени, але вже відомо: у вересні постановку побачать глядачі Маріуполя, на жовтень заплановано поїздку до Криму. А далі — буде...