Останніми роками Запоріжжя активно руйнує стереотип «нетеатрального міста»: тут три обласні та кілька муніципальних театрів, прем’єри щомісяця та постійно діючі театральні фестивалі.

А наприкінці січня в Запорізькому академічному театрі ім. В. Магара відбулося свято «П’ять хрещенських вечорів» — театральні зустрічі з видатними музикантами (автор ідеї проекту — головний диригент театру Олександр Сурженко). У вечорах взяли участь провідні артисти Запоріжжя і Дніпропетровська, солісти Донецької національної опери, скрипалька зі світовим ім’ям Катерина Шотт (Берлін) і Національний камерний ансамбль «Київські солісти». Саме вони відкрили свято. Концерт віртуозів зібрав аншлаг і по закінченні виступу багатохвилинна овація не відпускала музикантів зі сцени. Наступного вечора солісти ансамблю І. Стародуб (фортепіано), Ю. Погорецький (віолончель),   Т. Яропуд (скрипка) взяли участь у виставі театру ім. Магара «Пори року» (музично-пластичні новели на музику Чайковського).

Далі виступала Катерина Шотт: спершу відбувся концерт оркестру театру (диригент —       О. Сурженко) за участю цієї молодої успішної скрипальки. А передостаннього хрещенського вечора К. Шотт грала соло у виставі «Таїнство творіння» на музику Вівальді.

Апофеозом свята стала прем’єра опери Чайковського «Іоланта» в концертному виконанні. Вона зібрала аншлаг, бо відсутність оперного театру в Запоріжжі не зменшує попиту на саму оперу. А участь у постановці режисера Віктора Попова, знаних вокалістів і професійно міцного оркестру театру (диригент — О. Сурженко) забезпечила підвищений інтерес до «Іоланти» задовго до прем’єри. В залі панувала енергетика мистецького свята, а тишу розривали тільки вибухи оплесків ледь не після кожної арії. Особливо потужне враження на глядачів справили невимушений і тембрально приємний вокал донеччанина Максима Іващука (король Рене) та наповнений драматичним переживанням вокал артистки театру ім. Магара Світлани Ремжиної (Іоланта) (на знімку). А також виконання партій Водемона (Віталій Козін, Донецьк) та лікаря Ебн-Хакіа (Максим Козолуп, Дніпропетровська оперна студія).

«П’ять хрещенських вечорів» Запоріжжя зустріло з особливою прихильністю, тож можна сподіватися, що мрія — зробити це свято щорічним — здійсниться. Є й сміливіше прагнення — відкрити на базі театру ім. Магара оперну студію, яка б згодом стала основою Запорізького оперного театру.

Наталя ІГНАТЬЄВА, керівник літературно-драматургічної частини Запорізького академічного обласного українського музично-драматичного театру ім. В. Магара.

Фото Сергія ТОМКА.