У Криму піднімають тарифи на проїзд для поїздів, які прямують на материкову частину України, причому як для потягів українського, так і російського формування.

За інформацією дирекції «Кримських залізниць», з початку листопада почалося стягнення плати за проїзд між станціями на адміністративному кордоні з півостровом, в Армянську, Джанкої та Солоному Озері. Причому плату касири братимуть під час перетину цього адмінкордону. А от про її розмір ніде не повідомляється і взагалі щодо цього жодних роз’яснень немає.

Директор підприємства, у минулому провідник у поїздах далекого прямування, Андрій Каракулькін від будь-яких коментарів ухиляється і каже, що ніхто ціни на квитки не піднімав, збільшено тільки плату, по суті, за перетин кордону.

У свою чергу, диспетчер кас попереднього продажу квитків пояснила, що розмір доплати варіюється залежно від кінцевого пункту прямування поїзда, але точної суми назвати так і не змогла.

За даними прес-служби Укрзалізниці, законних підстав для введення якихось платежів за проїзд по території Криму немає і це суперечить нормативним актам. І підкреслюють, що ніяких додаткових зборів, крім передбачених внутрішніми та міжнародними тарифами, адміністрація залізничних доріг України не запроваджувала.

На якій підставі «Кримська залізниця» вирахувала вартість додаткового збору за проїзд між станціями, так і незрозуміло. Для його оплати вона зобов’язує пасажирів мати при собі певну суму і оплачувати збір у пунктах пропуску. Такі дії призведуть до змушеного збільшення тривалості зупинок поїздів і збоїв у графіку руху.

Ми вже повідомляли, що влітку цього року в Криму робилися спроби підвищення цін на квитки. У червні, нібито через збої в системі продажу квитків РЖД, ціни підскочили приблизно вчетверо. За квиток до Києва необхідно було викласти понад 100 доларів США. Щоб виїхати із Криму, люди віддавали останні гроші.

За кілька днів експерименту чиновники-залізничники отримали пристойний прибуток, а потім, щоб одержати компенсацію, запропонували пасажирам приїхати в Крим, знову купуючи квитки туди і назад.

І от нове «ноу-хау» від кримських чиновників — доплата, як кажуть дотепники, «за стукіт коліс». Хто їздить на півострів, той добре знає пустельний перон у Джанкої, оточений прикордонниками в російській формі. Вони та митники ретельно перевіряють у вагонах документи і речі. На вулицю до завершення повного огляду нікого не випускають. На це витрачається приблизно година-півтори. Потім відчиняють двері тільки для тих, хто тут має намір вийти, а на сам перон з боку міста допускають тільки пасажирів із квитками саме на цей поїзд, і нікого іншого.

Тепер уявіть собі картину, коли пасажири із усього потяга, а їх іноді буває на станції і кілька, ринуться до квиткових кас, щоб зробити спеціальну доплату. Яке це буде стовпотворіння і скільки часу це займе!

От і виходить, що кримське ноу-хау викличе велике роздратування у пасажирів.