25 листопада у форматі відеоконференції відбулося засідання Комітету з питань екологічної політики та природокористування.

Комітет розглянув проект Закону «Про внесення змін до Закону України "Про оцінку впливу на довкілля" стосовно удосконалення процедури оцінки впливу на довкілля» (№5766) та альтернативний до нього №5766-1.

Обидва законопроекти спрямовані на удосконалення процедури оцінки впливу на довкілля шляхом:

- закріплення на законодавчому рівні підстав для надання висновку з оцінки впливу на довкілля, у якому визначено недопустимість провадження планованої діяльності, та підстав для відмови у видачі висновку з оцінки впливу на довкілля;

- переходу на електронний формат документообігу у процесі здійснення дозвільної процедури;

- впровадження попереднього аналізу звіту з оцінки впливу на довкілля уповноваженим органом та надання суб’єкту господарювання права подавати додаткову інформацію до звіту з оцінки впливу на довкілля.

Водночас, в альтернативному законопроекті автори пропонують дозволити плановану діяльність на території об'єктів Смарагдової мережі з мотивів суспільної необхідності попри негативний вплив на довкілля за умови належної компенсації.

Під час обговорення було висловлено ряд зауважень, які можуть бути враховані під час підготовки законопроекту до другого читання.

Автори альтернативного законопроекту погодилися з пропозицією щодо підтримки законопроекту № 5766, запропонувавши повністю виключити з нього питання стосовно Смарагдової мережі з подальшим їх розглядом під час опрацювання законопроекту «Про території Смарагдової мережі» (№ 4461).

Комітет ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді України законопроект № 5766 прийняти за основу, а законопроект № 5766-1 відхилити.

Члени Комітету розглянули законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо охорони водних біоресурсів та середовища їх існування» (№ 2765), підготовлений до розгляду у повторному другому читанні.

Проектом Закону пропонується: посилити відповідальності за порушення громадянами та посадовими особами правил використання водних біоресурсів та порушення умов та середовища їх існування; уточнити повноваження державних органів та посадових осіб, які здійснюють державний нагляд (контроль) у сфері охорони, раціонального використання і відтворення водних біоресурсів; уточнити положення Законів «Про тваринний світ» та «Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів».


Під час обговорення зазначалось, що Верховною Радою прийнято Закон "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо імплементації положень деяких міжнародних угод та директив Європейського Союзу у сфері охорони тваринного та рослинного світу" (№ 1684-IX), у якому містяться частина положень, пропонованих у законопроекті № 2765, а саме, внесено аналогічні зміни до частини п’ятої статті 39 Закону України "Про тваринний світ".

Крім того, згідно з чинним законодавством, пропозиції щодо внесення змін до Кримінального кодексу та Кодексу України про адміністративні правопорушення, мають бути подані окремим законопроектом. Водночас, у Верховній Раді зареєстровано проект Закону «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення (щодо посилення відповідальності у сфері охорони навколишнього природного середовища, використання природних ресурсів)» № 6175-1, у якому враховано більшість положень законопроекту № 2765, що фактично втратив актуальність.

Враховуючи викладене, Комітет ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді законопроект № 2765 за результатами розгляду у повторному другому читанні відхилити.

Також членам Комітету доручено розробити комплексний законопроект, який би охоплював ще не врегульовані питання законопроекту №2765.

Комітет розглянув законопроект «Про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за кримінальні правопорушення проти довкілля» (№ 6148) і прийняв рішення звернутись до Комітету з питань правоохоронної діяльності із пропозицією рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект за основу. Також Комітет спрямує йому пропозиції та зауваження Офісу Генерального Прокурора, Державної екологічної інспекції та Державного агентства лісових ресурсів для врахування під час розгляду законопроекту.

На засіданні також був розглянутий лист Рахункової палати щодо Звіту про результати аудиту ефективності використання бюджетних коштів, спрямованих Держекоінспекції.

Комітет ухвалив рішення рекомендувати Міністерству захисту довкілля та природних ресурсів та Держекоінспекції забезпечити вжиття необхідних заходів з метою усунення порушень ефективності використання зазначених бюджетних коштів, виявлених під час аудиту, поліпшення ефективності здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, забезпечення своєчасного виконання Плану заходів щодо реалізації Концепції реформування системи державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища.

Інформаційне управління Апарату Верховної Ради України.