Але поки що по ньому навчатимуть студентів

На пшеничному полі Українського науково-дослідного інституту прогнозування та випробування техніки і технологій для сільськогосподарського виробництва імені Леоніда Погорілого, що в Київській області, випробовували зернозбиральний комбайн «Скіф». 
Його виробники — представники Херсонського машинобудівного заводу — позиціонують цю техніку  як «перший зразок нового вітчизняного комбайна». Після того як корабель ланів пройшов кількасот метрів, жінки взялися підбирати у величезне рядно солому, аби визначити втрати зерна. На полі й розповіли: вимагається, щоб вони не перевищували 0,9 відсотка за молотаркою і до 0,5 відсотка за жниваркою. Але, судячи з усього, екзаменаційний заїзд для «Скіфа» став не надто вдалим, бо втрати були ще більші. Та згодом самі випробувальники запевнили, що підбивати підсумки зарано, адже обкатка машини триває, і комбайн має себе ще показати на збиранні кукурудзи та соняшника.
Головний аргумент старшого наукового співробітника інституту Олега Атаманюка: «Вітчизняний комбайн колись буде. Треба ж своїм людям давати заробити, а не чужим».
А голова ТОВ НВП «Херсонський машинобудівний завод» Олександр Олійник повідомив, що підприємство передасть перший зразок комбайна Київській області. І зі словами: «В нього вкладено дуже багато труда» вручив поки що модель «Скіфа» голові ОДА Анатолію Присяжнюку, який саме того дня об’їжджав поля області. Олександр Олійник також додав, що «цей комбайн успішно пройшов випробування... та здобув високу оцінку спеціалістів. Впевнені, що витримає конкуренцію з відомими закордонними фірмами та з честю нестиме марку якості українського сільгоспмашинобудування». Очільник області зазначив, що сам фермером ставати не збирається, тож запевнив, що «вже сьогодні» передасть документи на машину Білоцерківському національному аграрному університету, аби студенти проводили на ньому практичні заняття.
Треба сказати, за роки незалежності на створення вітчизняного зернозбирального комбайна бюджетних грошей пішло немало. За ці кошти, напевне, можна було б закупити не одну сотню, а може, й тисячу високопродуктивних закордонних агрегатів. І за його складання бралися немало машинобудівних заводів. Та навряд чи знайдеться багато сільгоспвиробників, які б сказали, що успіхи тут значні. А між прибічниками і противниками створення вітчизняного корабля ланів і тепер не вщухають дискусії. Останні закликають не винаходити велосипед і як приклад наводять Францію, яка, будучи аграрною державою, не має свого вітчизняного комбайна, а закуповує їх в Німеччині та інших країнах.
Тим часом, міністр агропрому Микола Присяжнюк під час відвідування Херсонського машинобудівного заводу поспішив наголосити на необхідності закупівлі міністерством 200—300 «Скіфів» для зернозбиральної кампанії наступного року.
На знімку: втрачене комбайном зерно ретельно зважують і обліковують.
Фото автора.