Таку думку висловив президент УСПП, народний депутат, радник Президента України Анатолій Кінах у коментарі агентству «Укрінформ». Він нагадав, що на території України є серйозні потужності для виробництва нафтопродуктів, які в цілому дають можливість щорічно переробляти майже 40 млн. тонн (при загальній потребі України на рівні 18—19 млн. тонн). Однак за всі ці роки так і не вдалося істотно модернізувати нафтопереробну галузь — за глибиною переробки нафти, за питомою вагою сірки, тобто за якістю, більша частина НПЗ відстає. Ця проблема особливо загострилася у зв’язку із підвищенням ціни на нафту у світі.
«Для того, щоб українська нафтопереробна галузь була конкурентоспроможною, їй необхідні сучасна модернізація, створення відповідних умов для подальшого розвитку. Одне тільки введення мита на імпорт цю проблему не вирішить», — вважає Анатолій Кінах.
На його думку, необхідні комплексні, системні заходи. Це, насамперед, методи прискореної амортизації, стимули для реінвестування прибутку (тобто та частка прибутку, що піде на модернізацію, не повинна обкладатися податком), створення сприятливих умов для технічного імпорту, введення податкового векселя у випадку реалізації інноваційно-інвестиційного проекту з модернізації підприємств, цілеспрямовані дії зі зниження вартості довгострокових кредитних ресурсів тощо.
«Тобто це мають бути цільові програми, що поєднують заходи державного протекціонізму, комплекс податкових, митних, інвестиційних, грошово-кредитних стимулів для модернізації. За таких умов можна очікувати бажаного результату», — зазначив депутат.
Нагадаємо, у грудні міністр енергетики та вугільної промисловості Юрій Бойко звернувся до Прем’єр-міністра Миколи Азарова із проханням установити імпортні мита на бензин у розмірі 130 євро/т, на дизельне паливо — 80 євро, зріджений газ — 40 євро/т. Однак Мінфін і Мінекономрозвитку вважають, що таке рішення негативно вплине на ринок, скоротить імпорт палива. За оцінкою Мінфіну, збитки бюджету становитимуть до 13 млрд. грн. на рік.
У свою чергу Асоціація «Об’єднання операторів ринку нафтопродуктів України» вважає, що введення мита на імпорт нафтопродуктів призведе до підвищення їхньої вартості на 20—22%, або на 1,5—1,7 грн. за 1 літр, і обмежить доступ на ринок палива стандарту Євро-4 і Євро-5. Проти введення мита також виступили топ-менеджери компаній «Паралель», «Концерн Галнафтогаз» (ОККО), «Континент Нафтотрейд» (WOG).