Зупинення роботи підприємства «Міськелектротранс», про яке писав «Голос України», не спричинило особливих проблем. Транспортного колапсу не вийшло. Місто добре підготувалося до акції. Електрички в метро ходили часто, як ніколи, а власники маршруток вивели на лінії всю можливу техніку. Навіть там, де зазвичай працювали невеликі маршрутки, зупинялися місткі автобуси.

 

Як повідомив директор Департаменту транспорту і зв’язку Євген Водовозов, усі автотранспортні підприємства міста протягом дня забезпечували перевезення харків’ян. Але все-таки міська влада чекає на реакцію уряду. Раніше КП «Міськелектротранс» на загальних зборах затвердило попереджувальну зупинку роботи на один день і тижневий термін перед страйком. Критична ситуація склалася у зв’язку з невиплатою державою компенсації за провезення пасажирів пільгових категорій — за останні півтора року держбюджет заборгував підприємству більш як 160 мільйонів гривень.

Коментуючи ситуацію, що склалася, Харківський міський голова Михайло Добкін ще раз підкреслив, що Харків одержує в 5 разів меншу компенсацію, ніж, наприклад, Львів, і в 4 рази менше, ніж Дніпропетровськ. До того ж цю компенсацію здійснюють так званими кліринговими заліками, а Львову платять живими грошима. «В умовах «нуля» міського бюджету, функціонування «Міськелектротрансу» має забезпечувати Кабмін, чого той, звичайно, не робить. Я в обов’язковому порядку, як міський голова, намагатимуся потрапити на прийом до відповідальних людей і вимагатиму належні виплати».

Генеральний директор «Міськелектротрансу» Олексій Палант зазначає, що востаннє людей запрошували до бухгалтерії в травні цього року, відтоді каси не працюють — сума боргу перед працівниками становить 30 мільйонів гривень. Незважаючи на те, що проїзд за рік у трамваях і тролейбусах подорожчав у два з половиною разу, грошей на зарплату немає. За словами О. Паланта, підприємство одержує дотації взаємозаліками. Тобто гроші з держбюджету одразу йдуть на розрахунки, наприклад, за електроенергію. Від продажу квитків щомісячний прибуток становить 5,5 мільйона гривень, однак ні цих грошей, ні коштів від оренди і реклами на зарплату не вистачає. Бракує їх навіть після продажу цього року дитячого оздоровчого табору й бази відпочинку.

А ще у підприємства є комунальні витрати, парк техніки, яка розсипається на очах і яку потрібно весь час ремонтувати.

 

Харків.