Про це розповів на прес-конференції в Києві президент Об’єднання організацій роботодавців медичної та мікробіологічної промисловості України Валерій Печаєв.
«Загальний обсяг витрат іноземних фармкомпаній на рекламу ліків в Україні в різних медіа лише за перше півріччя 2009 року становить майже 500 мільйонів гривень», — цитує експерта УНІАН. До того ж усі рекламовані препарати — «це генерики, що давно вийшли з-під патенту». Такі само таблетки, за словами експерта, виробляють і в Україні, однак їхня ціна як мінімум утричі нижча, ніж закордонних аналогів. Купуючи генериковий імпортний препарат, покупець фактично платить не за ліки, а за торговельну марку, зазначив В. Печаєв.
За його словами, обсяг продажу ліків вітчизняних виробників у натуральному вираженні становить 70 відсотків ринку, а у грошовому — 25, імпортних лікарських препаратів продається 30 відсотків, що у грошовому вираженні становить 75 відсотків усього ринку ліків України. «Інноваційні препарати займають лише 5 відсотків ринку. Вони перебувають під патентним захистом і зазвичай не рекламуються в засобах масової інформації, оскільки немає потреби доводити їхню ефективність», — сказав експерт.
У травні цього року Об’єднання організацій роботодавців медичної і мікробіологічної промисловості подало в Антимонопольний комітет заяви стосовно 21 лікарського препарату, реклама яких не відповідає дійсності, готують ще дев’ять позовів. Ці ліки було вироблено п’ятнадцятьма компаніями: з Австрії, Німеччини, Італії, Македонії, Таїланду, Індії та Угорщині. «Ми закликаємо Антимонопольний комітет України прискорити розгляд позовів щодо цих препаратів, а Верховну Раду — розглянути представлений Кабміном закон про внесення змін до «Закону про рекламу», — повідомив В. Печаєв. Публічно оголошувати найменування ліків експерт відмовився. Виняток зробив тільки для препарату «Мезим-форте», оскільки стосовно нього вже отримано офіційні висновки.
Як повідомляє «Сейчас», тільки за 2008 рік в Україну було завезено 11946767 тисяч упаковок цього препарату від болів у шлунку. «Мезим-форте» активно продається в Україні, але в самій Німеччині він не зареєстрований. Реклама цього лікарського препарату вводить споживачів в оману щодо його ефективності, вважають експерти.
За результатами розслідування Лабораторія фарманализу ДП «Державний фармакологічний центр» МОЗ України і Державна інспекція з контролі якості лікарських засобів» дійшли висновку, що в «Мезим-форте» відсутня кишковорозчинна оболонка, хоча вона зазначена в інструкції із застосування. Ферменти, які перебувають у препараті і є каталізаторами для переварювання їжі, повинні розчинятися в тонкому кишечнику. А якщо на таблетках відсутня кишковорозчинна оболонка, то ферменти починають розчинятися вже у шлунку й не дають очікуваного ефекту.
В. Печаєв також пояснив, що йдеться тільки про «Мезим-форте» з активністю 3500, а крім нього в аптеках продають ще «Мезим-форте» 10000 і «Мезим-форте» 16000, на яких така оболонка є.
— Це НП державного масштабу: 12 мільйонів наших співгромадян ошукано, вони не отримали ефекту від придбаного препарату, — заявив на прес-конференції народний депутат України, заступник голови Комітету з питань охорони здоров’я Верховної Ради України Віктор Корж. — Необхідно негайно припинити рекламу цього препарату, треба розглянути питання про його сертифікацію і зупинити реалізацію в усій країні... Від імені держави Україні потрібно позиватися до його виробників.