Начальник Служби автомобільних доріг у Чернівецькій області Іван МунтЯН (на знімку) організував своєрідний день відчинених дверей для представників місцевих мас-медіа. Спершу Іван Миколайович розповів про нову технологію «сларрі сіл», що нині активно впроваджують буковинські шляхобудівники для відновлення пошкоджених автошляхів. Застосовують цю технологію на теренах Буковини вперше. Використовують новацію на магістральній автодорозі М-19, що сполучає місто Чернівці та КПП «Порубне».
За словами Івана Мунтяна, дорога, відновлена за технологією «сларрі сіл», нагадує звичайне асфальтобетонне покриття, проте є значно стійкішою до руйнувань під час експлуатації, тому і прослужить без додаткового ремонту два-три роки. Емульсійно-мінеральну суміш пластичної консистенції наносять шаром від п’яти до 15 мм на пошкоджений асфальт, ліквідуючи деформації швів та тріщини. Після нанесення суміші не потрібно ущільнювати її катками. Це дає можливість покращити зчеплення коліс автомобіля з поверхнею дороги, що важливо для водіїв, особливо у зимовий період. Користуватися автошляхом можна вже через 2—4 години після ремонту. Таким чином дорога виглядає як нова, а коштує оновлення у кілька разів менше, ніж капітальний ремонт. Привести цю дорогу до ладу особливо важливо, адже вона сполучає Україну з Євросоюзом.
Журналісти цікавилися і добудовою другої черги об’їзної дороги довкола Чернівців. Іван Мунтян запевнив, що будівництво добігає завершення. Вже зведено земляне полотно, укладено бетонний, чорно-щебеневий та крупнозернистий асфальтний шари дорожнього одягу. По всій довжині дороги розпочато укладання останнього шару асфальту — щебене-мастикового. Для виконання цієї нової для Буковини роботи запросили підрядну організацію, що має досвід роботи з подібними конструктивами. Вже повністю збудовано чотири з п’яти шляхопроводів (мостів), тривають роботи на останньому, де торік після стихійного лиха стався значний зсув ґрунту. Вирішено обабіч шляхопроводу зробити підпірні стінки: з одного боку — капітальну бетонну стінку із забуренням під землю, з другого боку — дві габіонні (котрі, до речі, споруджують вручну). Нині підпірні стіни вже майже збудовано. Незабаром приступлять до влаштування підходів до моста.
Для безпеки руху на перетині вже згадуваної дороги М-19 та об’їзної буде збудовано кільце. Там також використають технологію «сларрі сіл». Таким чином міжнародна автодорога М-19 матиме однорідний вигляд.
Загалом кошторисна вартість об’їзної дороги — 143 мільйони гривень, нині вже освоєно близько 120 мільйонів. На завершення робіт цього року завдяки сприянню особисто Прем’єр-міністра України Юлії Тимошенко виділено ще 17,5 мільйона гривень.
 
Фото Петра ГОНЧАРА.