Розкажіть, як це розуміти —
«безпроцентний кредит»? І чи насправді він безпроцентний?Ганна ЛЕВЧУК.
Київ.
Відповідає начальник відділення № 1 Донецької філії ВАТ
«Міжнародний Комерційний Банк» Анатолій ЮРЧЕНКО:— Насамперед хочу сказати, що всі ми, напевно, добре розуміємо, що кредит — це аж ніяк не безкоштовна послуга, а процентна ставка за кредитом, що має свою ціну. І дуже часто процентна ставка досить висока, а в деяких випадках — просто необґрунтовано завищена.
Як правило, фінансова установа — банк, кредитний союз, фінансова компанія за договором
«Про співробітництво» закладають відсотки у вартість товару. Тобто, припустімо, вартість товару за «безпроцентним кредитом» становить 1 тисячу 760 гривень. У них уже є закладені відсотки, що будуть перераховані магазином фінансовій установі. А справжня вартість товару — 1 тисяча 270 гривень. І це подорожчання товару на 38% відсотків. Якщо перевести цю цифру на ставку за кредитним договором, що нараховується на залишок і сплачується рівними частками, то вона буде дорівнювати кредитній ставці в розмірі 45—50 відсотків річних за кредитом. Але знайте, що і ця ставка може бути збільшена. У кожній фінансовій установі чи магазині є додаткові послуги, спрямовані на подорожчання товару. От, наприклад, в одному з магазинів побутової техніки гарантія на заміну товару чи запчастини — безкоштовна, але сам виклик і виїзд майстра до вас додому або проведення огляду товару становить 75 гривень. Природно, не кожна родина повезе на машині телевізор чи холодильник у сервісний центр. А це і виходять додаткові 2—4 відсотки.Так що ці
«безпроцентні кредити», як правило, — спільні рекламні і маркетингові програми фінансових установ і магазинів, спрямовані в один бік — на залучення покупця. І насправді, не такими вже дешевими вони є, а в деяких випадках дорожчими, ніж звичайний кредит.У вас може виникнути питання, чому я говорю так докладно і відверто? Відповідь проста: кожен з нас розуміє, що жодна фінансова установа не працює безкоштовно для клієнтів. Але крім цього потрібно розуміти, що тільки розумні і партнерські відсотки і тарифи, ставки і комісії, а також взаємні шанобливі і чесні відносини між клієнтами і банками забезпечать їм у майбутньому умови для стабільної життєдіяльності.