Перспективним напрямом роботи запорізьких авіамоторобудівників стало виготовлення модернізованих газотурбінних електростанцій різної потужності. Наземне застосування авіадвигунів — складова виробничої діяльності ВАТ «Мотор-Січ». На підприємстві випущено майже дві тисячі пересувних електростанцій потужністю 2,5 мегавата.

Як запевнив заступник директора ЗМЗ В’ячеслав Михайлуца, одна електростанція ЕГ-6000 може забезпечити дешевою електроенергією, теплом і гарячою водою місто з населенням 120—130 тисяч осіб. І необов’язково для цього мати поруч газопровід високого тиску. Кілька років тому одне із сумських підприємств концерну «Укрросметал» освоїло виготовлення гвинтових компресорів, що забезпечують роботу таких установок навіть за низького тиску. Аби був природний газ. Адже в Україні є так звані малодебетні газові свердловини, освоювати які раніше вважали нераціональним.

Приваблюють парогазові установки й тим, що виробників електроенергії можна наблизити безпосередньо до споживачів і за рахунок цього скоротити істотні нині втрати в мережах. ЕГ-6000 розміщується у двох пересувних контейнерах. Її легко транспортувати і під’єднувати до роботи. Всі процеси відстежує «бортовий» комп’ютер. Обслуговують електростанцію два фахівці. Попри те, що її серце — авіадвигун — працює на повну потужність, рівень шумів та шкідливих викидів не перевищує припустимих норм.

Вартість такої установки — 23 мільйони гривень, але витрати окуповуються вже за півтора-два року. Адже агрегат порівняно з котельнями споживає газу на 30 відсотків менше.

ВАТ «Мотор-Січ» уже підписало контракт на постачання нинішнього року чотирьох ЕГ-6000 Ігольсько-Таловому родовищу ВАТ «Томскнефть» (Росія). За словами В’ячеслава Михайлуци, просуванню цієї продукції в Україні заважає нинішня організація енергоринку країни.

Запоріжжя.