Ранкове засідання 20 червня
У порядку денному стрижневим виявився розгляд проекту Адміністративного процесуального кодексу, внесеного народними депутатами Віктором Мусіякою, Володимиром Мойсиком, Володимиром Стретовичем та іншими. Як сказав доповідач Василь Онопенко, робота над цим документом тривала більш як десять років. Тобто він довгоочікуваний, адже досі в нас не було цільового законодавчого акта, який врегульовував би повноваження адмінсудів у вирішенні справ адміністративної юрисдикції, врегулював порядок звернення до таких судів тощо. 
 
А це означало, що громадяни не могли повністю реалізувати своє конституційне право на оскарження в суді рішень, дії чи бездіяльності органів державної влади, місцевого самоврядування чи їх посадових осіб. Проект передбачає вирішення адмінсудами публічно правових спорів з органами і виконавчої, і представницької влади. Тобто громадянин, або організація, фірма (юридична особа), може звернутися до суду, якщо вважає рішення чиновника суб’єктивним, таким, що порушує їхні законні права і свободи. Це можуть бути і спори з приводу прийняття громадян на державну службу чи звільнення з неї, рішень виборчих комісій і таке інше. Не менш важливо, що через адмінсуд спори між собою зможуть уладнувати і суб’єкти владних повноважень, скажімо, райрада і райдержадміністрація, внаслідок чого вдасться уникнути неприємної ситуації з’ясування між цими органами, «хто в районі старший», чи тим паче зволікання з прийняттям бюджету.
Водночас законопроект передбачає, що адмінсудам не можуть бути підсудні спори суб’єктів підприємницької діяльності з державними органами, наприклад, з податковою службою чи КРУ, бо це, як зазначено — парафія господарських судів. Наголошуючи під час обговорення на необхідності прийняття такого законопроекту в першому читанні, парламентарії звертали увагу і на деякі його недоречності, пропонували вилучити положення про адміністративний договір, про «випадковий» інститут мирової угоди. Критично поставилися і до запропонованої в документі схеми вручення повісток у адмінсправах, особливо через жеки або органи місцевого самоврядування.
До речі, про проблеми місцевого характеру, спричинені бездіяльністю, або «не тією діяльністю», органів державної влади на місцях, можна було судити із тем депутатських звернень і запитів, виголошених на початку засідання. Йшлося про налагодження системи водопостачання у кількох областях, проблеми з надання матеріальної допомоги, порушення права власності, проблеми освітян. Не обійшлося і без закидів на адресу центральних владних органів. Наприклад, Микола Томенко вимагає розібратися у порушенні норм закону про рекламу під час проведення агітації за підтримку конституційної реформи за президентським зразком. А Юлія Тимошенко щонайменше три депутатські звернення присвятила нашумілій темі причетності працівників податкової міліції до так званого наркотичного скандалу.
Головуючий на сесії Олександр Зінченко оголосив про входження народного депутата Ігоря Насалика до фракції «Регіони України».