Добра прикмета, коли в країні з’являється попит на автонавантажувачі. Отже, є що вантажити і є за що купити техніку-помічницю. А попит, як відомо, породжує пропозицію.
Від часів Союзу на просторах нашої шостої частини суші прижився переважно болгарський навантажувач. І все б нічого, та розпався «великий могутній», а з ним — і налагоджені виробничі зв’язки. В 1992 році на окремі приватні підприємства поділився і сам «Балканкар», через що аж чотири роки не поставляв нову техніку. В Україні зрештою обходилися старими машинами, що виробляли потроху свій ресурс. Промисловий схід України просто не зміг би обійтися без нової складської техніки.
А відтак, цілком закономірно саме тут з’явилася перша в країні сервісна мережа з обслуговування та ремонту вантажопідйомного обладнання. Спочатку сформувалося головне підприємство в Запоріжжі, потім — і в Харкові. Згодом з’явилися представництва в Києві, Дніпропетровську, Донецьку, тепер черга дійшла до Сімферополя та Одеси.
Сервісна мережа оформилася в асоціацію «Зевс», його харківське підприємство «Стандарт» отримало статус офіційного представника південнокорейської компанії «Daewoo Heavy Іndustіes&Machіnery», всієї вантажопідйомної техніки під маркою «Балканкар», джерел безперебійного харчування болгарського виробництва АТ «Енергія», акумуляторних батарей «ТАВ» (Словенія).
Отже, завдяки ремонтній базі та кваліфікованим фахівцям став на ноги вітчизняний лідер, який змінив український ринок складської техніки. Десять сервісних автомобілів виїжджають із Запоріжжя і Харкова до будь-якої точки країни для ремонту і гарантійного обслуговування вантажопідйомної техніки на підприємствах. Головні інженерні сили проходять щорічне стажування за кордоном.
У «освітніх» поїздках наших головних фахівців і розробників до тієї самої Болгарії є подвійний сенс. У болгар залишилися напрацювання зі спеціального обладнання, яким доукомплектовують стандартну техніку. А ми, маючи змогу порівняти ці напрацювання з інженерною думкою інших постачальників цієї номенклатури, можемо дати партнерам, які переживають сьогодні не кращі часи, слушні поради.
У відродженні «померлого» було проектного інституту при «Балканкарі» є сьогодні певна заслуга українських фахівців. Нині, наприклад, болгарські розробники поставляють на наш ринок модернізовану спецтехніку, виконану за конкретними замовленнями асоціації «Зевс»: виготовлено нестандартне навісне обладнання, спеціальні штабелери та підйомники заввишки понад п’ять метрів, подовжувачі та обладнання для тристороннього обробітку вантажу. Захватне обладнання — для обробки рулонів, коробок, бочок тощо.
У перспективі також розвиток ринку якісної техніки, найходовішу з яких випускає фірма «Daewoo». Ручних гідравлічних возиків південнокорейського виробництва цього року в Україні продано вдвічі більше, ніж торік. Якщо порівнювати характеристики південнокорейської складської техніки зі зрозумілішими масовому покупцеві характеристиками автомобілів, то це, за словами директора Володимира Дягилева, — хороший середній клас, щось на кшталт «Фольксвагену».
І якщо болгари ще тільки вибираються із затяжної кризи у виробництві, освоюючи дрібні серії маленьких навантажувачів, то корейці знижують ціну досить якісних машин завдяки їх конвеєрному випуску. Тому більшість стабільно працюючих підприємств оптимальним варіантом вибирають техніку «Daewoo». Вона швидко окуповується і вирізняється надійністю. Наприклад, на пивзаводі «Рогань», що працює в три зміни, цей навантажувач відкатав свій ресурс у 2000 мотогодин за п’ять місяців. Але нічого екстраординарного не сталося: машина працює без ремонту і далі. І коштує така техніка лише трохи більше від болгарської.
Паралельно підприємство модифікує і болгарську складську техніку. Фактично без збільшення ціни з цього року всі навантажувачі, відновлювані асоціацією «Зевс», оснащують плавноходовим імпульсним блоком виробництва дніпропетровської фірми «Комета». Це дуже складна електроніка і встановлюється вона за угодою з виробником навантажувачів на всю техніку, незалежно від побажань замовника. Вітчизняний виробник у такий спосіб привчає клієнта до кращої техніки, показуючи, якою має бути сучасна машина. Підуть тут назустріч замовникові і в розрахунках за техніку. Постійним клієнтам надають розстрочку до півроку, можливий і банківський кредит на замовлені машини. Маючи в наявності на складах близько 40 одиниць готової техніки, ремонт за «один день» стає реальністю, відбувається заміна старих болгарських вантажопідйомників на нові.
Вигідність співробітництва з асоціацією «Зевс» уже змогли оцінити замовники чотирьох областей України, які регулярно обслуговують його фахівці —Харківської, Сумської, Полтавської, Луганської. Серед партнерів асоціації «Зевс» — сотні підприємств по всій Україні, зокрема — харківські оптово-торговельна база «Оболонь», машинобудівний завод «Світло шахтаря», завод шампанських вин, завод Березовських мінеральних вод, кондитерські фабрики «Харків’янка» та «АВК», тютюнова фабрика «Філіп Морріс Україна», концерн «Стірол», пивкомбінати «Славутич», «Рогань», «Львівська пивоварня», «Крим», підприємство «Укрграфіт» та багато інших.
ЗЕВС — Запоріжжя — 69083, вул. Східна, 9;
т/ф: (0612) 96-13-84, 95-52-30, 95-03-41;
ЗЕВС — Київ —
т/ф: (044) 536-16-18; тел.: (044) 536-16-20;
ТОВ «Стандарт», Харків —
тел.: (0572) 21-95-08, 21-88-14, 20-98-16;
ЗЕВС — Донецьк —
т/ф: (0622) 61-73-97; тел.: 61-77-78;
ЗЕВС — Дніпропетровськ —
т/ф: (0562) 96-08-56.
Харків.