Щоразу, буваючи у відкритому акціонерному товаристві «Костопільський завод продтоварів», дивуюсь, як швидко змінюється тут усе на краще. І не тільки в благоустрої території, заводських приміщень, а й в економічному розвитку підприємства. Лише за ті кілька місяців, що минули відтоді, як ми в рамках днів «Голосу України» на Рівненщині побували тут, чимало обладнання світового рівня прикупили харчовики, чимало сюрпризів-новинок подали на суд вибагливих покупців. А ще — до колекції нагород за кондитерські вироби додалося чотири золоті медалі з Всеукраїнської рейтингової виставки за кращу торгову марку.

Справді, кондитерська група досі була тією козирною картою, яка дала змогу утвердитися на ринку костопільському підприємству та його торговій марці «Родина». Ірис вершковий, зефір різних видів, шоколадні цукерки та інші солодощі з цією маркою швидко розкуповують не лише на Рівненщині, а й в інших регіонах України, в Німеччині. Ще б пак: вони смачні, корисні, виготовлені з екологічно чистих продуктів. Скажімо, у зефірі, мармеладі, лукумі міститься пектин, який виводить з організму радіонукліди. Тому їх включають у меню дітей з радіаційно забруднених районів.

— У природи невичерпні можливості, ми їх намагаємося використати. Саме природа підказує «родзинки», які відрізняють нашу продукцію серед іншої. Скажімо, замість харчових барвників використовуємо для кондитерських виробів природні — соки чорноплідної горобини, калини, чорниці, журавлини тощо, — розповідає завідувачка виробництва головний технолог заводу Тетяна Небісь (між іншим, творча людина) і називає новинки, якими щойно порадували покупців: печиво в зефірі, зефір з мармеладом, зефір з різними смаковими добавками, зефір «Вишнева заметіль»...

— Ідею створити «Вишневу заметіль» мені підказала однойменна пісня, яку я слухала по радіо, — каже Тетяна Небісь. — Я попрацювала над рецептурою зефіру з такою назвою. Що вийшло — смакуйте...

Обсяги, в яких готові закуповувати костопільські солодощі, змусили директора Миколу Кучерука шукати додаткові виробничі площі. Отут і знадобилися поверхи місцевого хлібозаводу, якому пророкували незавидне майбутнє: час від часу на підприємство, яке кілька років простоювало, робили наскоки злодії. Мабуть, невтішні прогнози справдилися б, якби не Микола Кучерук, який переконав колектив та акціонерів у необхідності викупити хлібозавод. У такий спосіб молодий енергійний керівник «убив кількох зайців»: одержав нові виробничі площі, а отже, можливість розвивати підприємство; відновив випуск хлібобулочних виробів, віднадивши від Костополя заїжджих дрібних постачальників. А ще створив нові робочі місця, що дуже актуально для райцентру з одним із найвищих рівнів безробіття на Рівненщині.

Що завод продтоварів знайшов себе в ринкових умовах, переконують цифри. Якщо три роки тому, коли підприємство очолив М. Кучерук, воно випускало товарної продукції на 200 тисяч гривень, то в нинішньому — на півтора мільйона. І в цьому, звичайно, заслуга нового директора, який, крім того, що створив 250 робочих місць, ще й переповнений новими намітками та ідеями. Тільки бідкається, що катастрофічно бракує часу для того, щоб усі їх реалізувати. Але справедливо розраховує на підтримку своєї команди — провідних спеціалістів заводу. До слова, саме висококваліфіковані професіонали стали тим вирішальним аргументом, за яким костопільські харчовики у жорсткому конкурсі вибороли право першими в Україні виготовляти вітчизняні стабілізувальні системи, які широко використовуються в харчовій промисловості.

— Назва нашої торгової марки — «Родина», — каже Микола Кучерук. — Вона має виправдовувати себе, тож виготовляємо смачну продукцію для всієї родини: печемо хліб, булочки, радуємо солодощами, майонезами та маргаринами різних видів, консервованою продукцією, конфітюрами (тут теж є корисний пектин), соками...

Донедавна консервний цех працював за сезонним графіком, але після того, як придбали німецьку вакуумну випарну установку «Віганд», роботи вистачатиме впродовж цілого року. Адже на основі яблучного згущеного соку випускають купажовані яблучно-морквяний, яблучно-апельсиновий, яблучно-персиковий та інші. На «Віганді» виготовлятимуть і згущене молоко. Є ще низка цікавих наміток, які поки що харчовики тримають у секреті. А взагалі-то, як запевнив Микола Кучерук, «Родина» уже нині може запропонувати господиням широкий перелік продукції (у прайс-листі її майже двісті найменувань) і він розширюватиметься, бо щомісяця тут на потоці з’являється якась новинка. До того ж смачна, в естетичній, привабливій «одяганці», як, скажімо, майонези в упаковці «дой-пак», що дуже зручно для господинь. А секрет популярності костопільської продукції, як сказали харчовики, у тому, що вона виготовлена з натуральних компонентів за найкращими рецептурами.

Рівненська область.