Трагедія в небі

У Харківській області загинув пілот мотодельтаплана. Мешканець Феодосії, що прибув на Харківщину на заробітки, виконував пробний політ над полем одного із сільгосппідприємств. За фактом аварії порушено кримінальну справу.
Слідство розглядає дві версії — технічні несправності, що їх пілот не спромігся усунути самотужки, і турбулетність, тобто повітряне завихрення. Як стало відомо прокуратурі, загиблого пілота ще в травні було позбавлено ліцензії на польоти через незадовільний технічний стан апарата.
Попри поширену думку про безпечність надлегких літальних апаратів, у Харківському регіоні це вже третя аварія за останній час.
У новий навчальний рік з новими стипендіями
Облдержадміністрація заснувала на новий навчальний рік майже п’ятдесят іменних стипендій кращим студентам вищих навчальних закладів та молодим ученим, що подають надії.
За словами начальника головного управління освіти та науки Людмили Бєлової, студенти-стипендіати щомісяця отримуватимуть по 150 гривень, а молоді вчені — по 200.
До харківських вузів нинішнього року на денну форму навчання зараховано 28,7 тисячі осіб. Із них 18,9 тисячі — бюджетники. Студентами стали 237 сиріт, 39 випускників шкіл-інтернатів, 658 осіб, які постраждали внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС, а також 149 інвалідів.
Діти втрачають форму, ДЮСШ — тренерів
Дитячо-юнацькі спортивні школи (ДЮСШ) у першому півріччі 2002 року втратили майже п’ять тисяч вихованців.
За словами начальника управління фізичної культури, спорту та туризму Харківської облдержадміністрації Віктора Христоєва, причина цього — звільнення тренерів, зарплата яких часто становить 180 гривень. На сьогодні 29% тренерів, які тут працюють, не мають спеціальної освіти. Керівники спортивних закладів змушені влітку звільняти тренерів-сумісників. Діти перестають тренуватися в найефективніший для цього час, втрачають форму. На харчування юного спортсмена, який витрачає на двох тренуваннях не менш як чотири-п’ять тисяч кілокалорій на день, виділяють 5,5 гривні.
Вранці — дотації, ввечері — комбайни
Деякі філії знаменитого держпідприємства з випуску спецтехніки «Завод ім. Малишева», що мають самостійні виробництва, найближчим часом фонд Держмайна запропонує до приватизації для залучення інвесторів.
За словами генерального директора підприємства Геннадія Гриценка, ця участь спостигне передусім виробництво комбайнів «Обрій». Однак лише в тому разі, якщо до держбюджету-2003 закладуть кошти, які завод отримає для фінансування їх виробництва.
Старий БТР борозни не зіпсує
Інженери Харківського КБ з машинобудування ім. А. Морозова створили низку нових і модернізували раніше випущені зразки військової техніки. На виставці бойової техніки, присвяченої 75-річчю з часу заснування підприємства, заступник головного конструктора з нового проектування та загального компонування КБ Олександр Веретенников запевнив, що нова техніка не поступається світовим аналогам.
Одну з таких розробок — новий бронетранспортер БТР-ЗУ створено на основі радянського БТР-80. У ньому встановлено новий комплекс озброєнь та силову установку, поліпшено захист. На випуск цієї техніки вже укладено контракт з Об’єднаними Арабськими Еміратами.
«Лампочка» для генералів
Приїзд Міністра оборони України генерала армії Володимира Шкідченка до Інституту ВПС України імені І. Кожедуба розцінено як перше знайомство з проблемами підготовки фахівців для вітчизняних ВПС.
Разом з нещодавно призначеним головнокомандувачем ВПС ЗС України генерал-лейтенантом Ярославом Скальком високий гість відвідав факультети навчального закладу, де ознайомився із системою підготовки та навчання фахівців. Особливу увагу приділив станові тренажерних комплексів, що мають дати курсантам навички управління літальними апаратами.
Однак тренажери, як з’ясувалося, через заборгованість інституту за спожиту електроенергію було під’єднано до живлення лише в день відвідин міністра. Що вже тут казати про реальні нальоти курсантів...