Якщо в січні цього року Новомосковський трубний завод відвантажив замовникам 5 тисяч тонн своєї продукції, то останні два місяці відвантажує по 20 тисяч тонн і більше.
Звідси істотне поліпшення усіх фінансово-економічних показників підприємства, вчасна сплата податків та виплата людям заробітної плати. А головне, що цей порівняно з іншими трубними невеликий завод сьогодні, всупереч усім труднощам і перепонам, знаходить покупців на свою продукцію і у близькому, і в далекому зарубіжжі. Як це йому вдається? Щоб не вилетіти в трубу, тут за два попередні роки зуміли добре модернізувати і переобладнати всі три трубоелектрозварювальні цехи, освоївши і досить сучасні в них технології. Тепер завод випускає такі якісні — і сертифіковані за міжнародними стандартами — труби нафтогазового сортаменту, що вони мають попит не лише на європейському, а й американському континенті. Директор заводу Євген Карп дуже сподівається, що продукція підприємства матиме попит і на внутрішньому ринку. Адже газотранспортні системи України потребують великомасштабних оновлень.
Час розплати настав
У Магдалинівському районі практично всі селяни за здані в оренду земельні паї отримали набагато більше зерна, ніж це було передбачено за угодами.
У ТОВ «Україна», наприклад, — по три тонни, в «Поливанівці», «Дружбі» та «Котівці» — по дві з половиною. І це жодним чином не вплине на кількість олії, борошна та цукру, які ще належить одержати людям в рахунок орендної плати. А все тому, що голова місцевої райдержадміністрації Олександр Журавель зажадав і домігся, щоб з власниками землі розраховувалися, по-перше, неодмінно в межах двох відсотків від вартості паїв. А по-друге, не просто за принципом по тонні на брата, як записано у договорах, а обов’язково у грошовому виразі за біржовими цінами на час розрахунку. А що, на жаль, ціни низькі на хліб і нині, то для селян це, як ви розумієте, виявилося на користь. Там, де мали видавати по тонні, мусили видавати по дві-три.
Хто ж учитиме наших дітей?
Наприкінці літа з’ясувалося, що в середніх школах, ліцеях та гімназіях області не вистачає 1188 учителів.
За два тижні до навчального року стільки вакансій тут ще ніколи не було. А треба зважити, що й середній вік педагогічних колективів «загрозливий». Уже сьогодні кожний десятий директор та завуч — це пенсіонер, який продовжує працювати. Обласні керівники освіти раптом схаменулися, що «в останні роки вчительські колективи практично не поповнюються молодими кадрами». Отож і згадали про престижність професії.
Кров людська не водиця
Одразу 50 працівників дніпропетровських підприємств, служб та дистанцій Придніпровської залізниці одержали посвідчення почесних донорів України. Кількість тих, хто добровільно здає кров для потреб медицини, нині в області зменшилася більш як удвічі. Традиційні «пільги» у вигляді двох оплачуваних додаткових вихідних та права на безплатне протезування зубів без використання дорогоцінних металів нині просто втратили свою стимулювальну силу. А 5—6 гривень за сто грамів крові тепер теж мало кого приваблюють. Тому донорський рух однозначно потребує нових і сучасніших заохочень. Хоч і досвід та традиції придніпровських залізничників завжди до речі
Ресторан на колесах
Трамвай-ресторан — це щось новеньке! У затишному салоні є телевізор і музичний центр, печі СВЧ та кавоварки, пивні ємності. Замовляти ж можна не лише будь-які страви, бутерброди чи морозиво, а й бажаний маршрут руху трамвая. Отож є можливість, скажімо, йдучи додому, повечеряти. Начальник управління «Дніпроміськелектротрансу» Володимир Карпенко зізнається, що до такої підприємливості підштовхнула потреба заробляти гроші. Адже від перевезень пасажирів досі мали лише збитки. Тому якщо не сьогодні, то завтра на маршрути виїде і вантажний вагон — для перевезення меблів, великогабаритної побутової техніки та інших громіздких домашніх речей. А в задумі також святковий спецвагон, який обслуговуватиме весілля, ювілеї, просто іменини та інші торжества «на колесах».
Добірку підготував Микола НЕЧИПОРЕНКО.