Найнебезпечнішим транспортом справедливо вважають автомобільний. Щодоби в Україні трапляється близько сотні аварій. На Волині лише торік скоєно майже 600 ДТП, які забрали життя 130 краян і покалічили 650. Не дивно, що досвідчені водії позначають на карті доріг червоними кружальцями ті ділянки, де, як кажуть, «водяться демони». Таких на Волині — близько двадцяти.
Особливо небезпечною з-поміж них є ділянка автотраси, що проходить через село Чаруків, за 20 кілометрів від Луцька. Розповідають про старця, який намагався вберегти від руйнування старовинне сільське кладовище, по якому мали прокласти магістральний автошлях. Дідусь навколішки благав, та його не послухали, розрили могили. Тоді старий сказав у відчаї: «Запам’ятайте, загине тут стільки людей, скільки поховано».
Місце й справді ніби прокляте: наїзди на пішоходів і велосипедистів трапляються постійно. У самому центрі села загинули двоє дівчаток. Винуватець аварії згодом пояснював, що безпричинно втратив контроль над авто... Інші водії теж не можуть збагнути свій стан за мить до ДТП. Один із шоферів з 20-літнім стажем після того, як на вільній від транспорту дорозі врізався у дерево, розповідав, що побачив привида і рефлекторно вивернув кермо.
— Причиною трагедій ймовірно є так звані геопатогенні зони, — вважає відомий на Волині лозоходець, фахівець з біолокації, геолог за фахом Ігор Кордунов. — На ділянці протяжністю 800 метрів я виявив кілька енергетичних зон. Перехід із позитивної в негативну зону зазвичай блокує проходження нервових імпульсів людини, спричиняє спазми кровоносних судин. Водій може на мить втратити свідомість, виникають галюцинації.
«Бісівським» називають водії й перехрестя неподалік села Машів Любомльського району, де впродовж останніх років трапилося чимало автопригод. Розповідають, що землю для будівництва дороги брали з давнього захоронення. Тепер шофери тут часто-густо втрачають відчуття реальності, з’являється незрозумілий страх.
— Чи можна запобігти аваріям у геопатогенних зонах? — запитую у лозоходця.
— Потрібні наукові дослідження, — вважає він. — До речі, в Німеччині й Австрії без пошуку геопатогенних зон не будують жодну споруду чи дорогу. У Росії до «Будівельних норм і правил» ввели два пункти, які рекомендують проводити пошук таких зон. До слова, в Україні винайдено прилад, який сигналізує тоді, коли автомобіль потрапляє в зону геомагнітних аномалій, реагує на засипані русла річок, що утворилися в древніх геологічних розломах. Однак через шалену швидкість сучасних іномарок прилад не встигає зафіксувати зону: нерідко сигналить після того, як авто вже виїхало з неї. Надійним оберегом для шоферів могли б бути попереджувальні знаки, приміром, такі: «Зона біофізичного дискомфорту». До честі волинської автоінспекції, попередження про ділянки підвищеної аварійності вже є обабіч доріг...
Звісно, дорожні знаки, не відлякуватимуть «привидів», та водій принаймні зможе підготуватися: зменшити швидкість, зосередитися.