Результати фінансової децентралізації, будівництво доріг і розвиток громадського транспорту, впровадження енергозбереження, підтримка «Південмашу», реабілітація і протезування бійців АТО. Ці та інші питання обговорили в Дніпропетровську народні депутати, а також керівництво регіону та Державної фіскальної служби України під час виїзного засідання Комітету Верховної Ради з питань бюджету.

 

Хоча доходи зросли на третину...


Присутність у Дніпропетровську мало не всіх членів комітету дала змогу легітимного прийняття рішень зі стратегічно важливих для Дніпропетровська питань і спрямування їх у Кабінет Міністрів для врахування у формуванні бюджету-2016.


Як зазначив голова комітету Андрій Павелко (на знімку), процес бюджетної децентралізації, що вже дав позитивні результати, буде продовжено наступного року.

 


— Розпочата процедура бюджетної децентралізації вже дала Дніпропетровській області додатково понад 4,4 мільярда гривень, — сказав він. — Ми обстояли позицію, що необхідно реформувати бюджетну політику держави на місцях. Цей процес необхідно наступного року допрацьовувати.


Доходи регіону виявилися на третину вищі за торішні — за дев’ять місяців вони становили 8,8 мільярда гривень. І, за прогнозами аналітиків, позитивна динаміка збережеться до кінця року.


— Майже половину додатково зароблених коштів ми спрямували на виплату заробітної плати та інші соціальні видатки. Решту — на реалізацію інфраструктурних проектів, — зазначив голова облдержадміністрації Валентин Резніченко. — Наприклад, 85 мільйонів гривень — на будівництво водогонів, майже 203 мільйони — на реконструкцію шкіл, садків, інших об’єктів соціально-культурної сфери.


...але без субвенцій — нікуди


Водночас є вкрай важливі для області питання, вирішити які без допомоги центральної влади неможливо. Тому під час засідання було порушено питання про внесення до порядку денного під час формування держбюджету-2016 теми будівництва в Дніпропетровську дороги «Київ—Царичанка—Решетилівка».


— Для всього регіону важливе будівництво автодороги «Київ—Царичанка—Решетилівка» — це потужний транзитний коридор, що зв’язує Дніпропетровськ зі столицею, — зазначив народний депутат Максим Курячий. — Між Одесою та Києвом є автобан, що з’єднує два міста, ми не гірші, ніж Одеса, тому така само дорога повинна бути між Дніпропетровськом і Києвом.


Як варіант була розглянута можливість будівництва нової дороги до столиці через Царичанку й Кобеляки на паях з державою та з Полтавською областю.


— Без нормальних транспортних артерій регіону немає чого навіть і мріяти про те, що він може бути привабливий для інвесторів, — переконаний Андрій Павелко, заявивши, що в дорожньому будівництві не тільки почалося реформування розпорядників коштів і виконавців робіт, а й змінився сам підхід до ремонту транспортних артерій. — Час, коли гроші неврахованим потоком ішли нібито в ямковий ремонт, залишається в минулому.


Як приклад сучасного підходу Андрій Васильович навів дорогу «Львів—Івано-Франківськ», яка повинна стати «навчальним полігоном» для всіх шляховиків, у тому числі й дніпропетровських.


Депутати вважають, що акцизний збір, який сьогодні залишається на місцях, дає змогу акумулювати кошти на більш-менш масштабні проекти, зокрема на реконструкцію і спорудження доріг. До того ж не забуваючи й про підтримку з боку держави.


Реанімувати транспорт і «Південмаш»


Також на засіданні комітету було внесено законодавчу ініціативу про звільнення від податку на додану вартість проекту будівництва дніпропетровського метрополітену. На думку авторів, це скоротить видатки держбюджету й запобігатиме перевищенню лімітів із використання кредитних коштів. З огляду на розмір кредитування будівництва міжнародними фінансовими установами, сума ПДВ виявилася непідйомною для замовника — Дніпропетровської міськради.


Комітет ініціював включення у проект держбюджету на майбутній рік 450 мільйонів гривень на розвиток у Дніпропетровську громадського транспорту й закупівлю тролейбусів у «Південного машинобудівного заводу». На думку депутатів, це дасть змогу завантажити замовленнями підприємство, яке сьогодні працює фактично один день на тиждень і по кілька місяців не виплачує зарплату співробітникам, — людей забезпечити роботою й зарплатою, а дніпропетровців — хорошим, якісним, сучасним транспортом. Сьогодні в місті 17 тролейбусних маршрутів, їх обслуговують 124 машини, 82 з яких давно потребують заміни.


Самі депутати оцінили засідання, що відбулося, як надзвичайно ефективне. Висновки, зроблені на прикладі звітів керівників декількох міст і районів про перебіг виконання бюджету, ляжуть в основу нових Податкового та Бюджетного кодексів. Насамперед це стосується акцизного податку. Андрій Павелко пообіцяв, що наступне засідання відбудеться разом із комітетом із податкової та митної політики.

Дніпропетровська область.


Фото з сайту Верховної Ради.