Про це сказала голова Комітету з питань науки і освіти Верховної Ради України під час свого виступу у Верховній Раді, де 9 грудня 2015 року відбулися Парламентські слухання «Правове забезпечення реформи освіти в Україні». Метою слухань стало забезпечення широкого діалогу стосовно стратегічних пріоритетів реформування освіти, незважаючи на наявні кризові умови.

 

Глава комітету підкреслила, що законодавство має дати відповіді щодо того, як забезпечити нашим дітям новий зміст освіти та нові підходи до викладання, як створити кожній дитині належні умови навчання та як знайти баланс між конституційним правом доступу до якісної освіти для кожного і свободою вибору в освіті відповідно до власних переконань, потреб і можливостей.
«Освіта повинна не лише реагувати на зміни в суспільстві, а й завдавати напрям цих змін на наступні десятиріччя», — наголосила Лілія Гриневич, запропонувавши десять напрямів змін, які вважає пріоритетними: 1) ключовою постаттю реформування шкільної освіти повинен бути вчитель; 2) створення системи освіти впродовж життя; 3) система освіти повинна забезпечувати новий зміст, який базуватиметься на «європейських орієнтирах»; 4) збільшення навчального часу для реалізації нового змісту; 5) правильний розподіл фінансової відповідальності з чітким визначенням усіх показників освітньої субвенції та витрат, які вона покриває; 6) децентралізація управління і фінансів; 7) створення реального інклюзивного освітнього простору; 8) реалізація права вибору в освіті, збільшення кількості місць в дошкільних закладах за рахунок приватної освіти, в яку мають іти гроші за дитиною; 9) забезпечення розвитку системи зовнішнього і внутрішнього оцінювання якості освіти; 10) створення зв’язку системи освіти і ринку праці через дієву національну рамку кваліфікацій та створення Національного центру професійних кваліфікацій, який займеться розробкою професійних стандартів.
«Ми маємо подолати себе, покінчити зі станом двадцятип’ятирічної прокрастинації в освіті. У нас елементарно немає часу. Нині не час для партійних чи корпоративних чвар. Маємо об’єднатися і не чекати змін, а стати провідниками змін. У цьому бачу сенс нашої спільної роботи сьогодні, завтра і завжди», — підсумувала свій виступ Лілія Гриневич та висловила сподівання на конструктивне обговорення проекту рекомендацій, підготовлених до слухань Комітетом з питань науки та освіти за матеріалами численних, організованих комітетом, обговорень пропозицій до освітнього законодавства.
Результатом пожвавленого обговорення учасниками слухань стали конкретні пропозиції до чинного законодавства, які дадуть змогу оптимізувати роботу над новою редакцією Закону України «Про освіту», а також отримати законодавчі пропозиції як до галузевих законів у сфері освіти, так і до інших законодавчих актів, які регулюють питання освітньої діяльності.
Присутні на слуханнях депутати Верховної Ради України, співробітники комітету і Міністерства освіти і науки, освітніх установ та організацій, громадські експерти проаналізували причини плачевного стану освіти і відзначили потребу комплексного оновлення освітньої нормативно-правової бази, яка б забезпечила системну реформу освіти в Україні.