Учора Голова Верховної Ради Володимир Гройсман презентував журналістам електронний парламент. Нині в рамках програми «Е-парламент — від паперу до електронного врядування» триває оновлення роботи законодавчого органу. Глава парламенту продемонстрував, як працює обладнання (на знімках) у першому із модернізованих залів для засідання комітетів та фракцій, проведення нарад та міжнародних зустрічей.

 

 

 

 

 

«Реальний стан справ у законодавчому органі донині не дозволяв проводити повну модернізацію для того, щоб робота народних депутатів, прийняття рішень, фахова експертиза та долучення громадян до творення законів відбувалися на відповідному європейському рівні, — сказав Володимир Гройсман. — Маємо достатньо консервативну систему, яку треба змінювати». За його словами, Верховна Рада залишається «аналоговим, паперовим, радянським парламентом». Минає три-чотири дні, щоб документ потрапив до виконавця. Фактично ці дні повністю випадають із роботи. «Наша мета — створити систему, яка дасть змогу відбутися українському парламенту — відкритому, публічному, націленому на якісні реформи, ефективне прийняття рішень», — наголосив Голова Верховної Ради.

Володимир Гройсман акцентував увагу на тому, що завдяки запровадженню новітніх технологій громадяни отримають можливість он-лайн контролю за роботою законодавчого органу та безпосереднього впливу через сучасні інструменти — за допомогою електронних петицій, звернень і обговорень. Такі можливості вже є на сайті комітетів Верховної Ради. Народні обранці зможуть ефективно й оперативно приймати рішення, необхідні в законодавчому процесі.

Незабаром новатори готуються запровадити електронний кабінет народного депутата. Це дасть можливість кожному законотворцю дистанційно працювати зі своїми документами, проводити дискусії, формувати спільний план дій комітету. У такому віртуальному кабінеті буде сконцентровано всю аналітично-інформаційну базу, необхідну для прийняття рішень.

Технічне переобладнання — це перший необхідний крок, який треба було зробити на шляху до оновлення. На другому етапі народних депутатів та персонал учитимуть працювати із новою технікою. На третьому етапі ця система стане невід’ємною частиною роботи, на яку ніхто не зможе впливати жодним чином.

Нині вже закуплено 50 швидкісних сканерів для оцифрування вхідної документації. Відскановано вже 2,5 тисячі документів. Модернізовано тисячу робочих місць для фахівців, діловодів, працівників науково-експертного управління, комітетів — це нові системні блоки, сканери, персональні пристрої.

Повне оновлення парламенту, за словами Голови Верховної Ради, вдасться запустити у вересні 2016 року.

Дослівно

Голова Верховної Ради Володимир ГРОЙСМАН:

«Ми провели нову оптиковолоконну мережу — 7,5 кілометра, яка пов’язує між собою всі 15 будівель і створює нову, швидку і безпечну електронну комунікацію. Оснастили бездротовим доступом до Інтернету 314 точок. Отож вже навіть зараз в парламенті можливо працювати дистанційно».

Фото Анастасії СИРОТКІНОЇ.