У Дніпрі покладено початок кінця міському кладовищу сміття, яке в офіційних документах чинно іменується як Регіональний сміттєпереробний комплекс раціонального використання і зберігання побутових відходів «Правобережний». «Початком кінця» (вислів секретаря Дніпровської міськради В’ячеслава Мішалова) стало рішення сесії про закриття полігона ТПВ, який «отруює життя населення розташованого поряд мікрорайону Діївка».

 

 

Дивно, але донедавна полігон «Правобережний», який перебуває під крилом комунального підприємства «Еко Дніпро», але збудований за гроші інвестора 2012 року, вважався навіть найкращим таким об’єктом в Україні.

«Львів не пройде!» — пам’ятається, стверджували міські чиновники, які опікуються сміттєвим питанням, одразу після трагедії у Львові. Однак «Львів все-таки пройшов» — і не тільки з фурами сміття із заходу, які пробивали собі дорогу до дніпровського полігона — попри загороджувальні загони місцевих мешканців — а й з оприлюдненням думки місцевого населення, яку раніше не хотіли чути. Біля «найкращого полігона в країні» неможливо нормально дихати — а отже, й жити.


Кінець полігону, втім, настане не завтра — на превеликий жаль мешканців Діївки, активісти якої організували пікет під стінами міськради у день сесії.


Дніпровському сміттєвому кладовищу дали пожити ще декілька років — до 2020-го. За цей час, як хочеться вірити чиновникам, вони зможуть знайти інвестора, який візьме у свої руки вирішення сміттєвого питання в Дніпрі та побудує завод з переробки ТПВ — на новому полігоні, який планують «посадити» (вислів керівника комісії з транспорту й екології Каміля Примакова) на вільних землях за містом. Для пошуків таких земель чиновники мають намір звернутися до реєстру Держ-земагентства.


Тим часом люди сумніваються, що пошуки інвестора увінчаються успіхом. Колишні спроби створити в Дніпрі систему збору й утилізації ТПВ зазнали краху. Потенційних інвесторів відлякували і «смішні тарифи» (9,36 гривні в багатоквартирних будинках і 11,24 — у приватних), про необхідність підвищення яких уже кілька років говорять і перевізники сміття, і місцева влада. Ще однією перешкодою є відсутність потрібної кількості сировини, що була б цікавою інвесторові: пластик, який, наприклад, Польща продає Китаю, у нашій країні перехоплюють безхатченки ще біля контейнерів, і цінна сировина просто не доходить до переробки. Не випадково інвестор, який збудував «Правобережний», відмовився від спроби переробляти ТПВ через місяць після налагодження лінії: її залишки як пам’ятник важко вирішуваному сміттєвому питанню можна побачити на полігоні.


Однак у міськраді впевнені у перемозі над сміттям. Сесія вже ухвалила рішення щодо виділення 5 мільйонів гривень на культивацію земель у Пташиній балці, де розташоване міське кладовище сміття.

Дніпропетровська область.


Фото автора.