Ранкове засідання 17 січня

 


На першому в новому році пленарному засіданні Верховна Рада розглянула два тематичні блоки питань — транспорту та екологічної політики.


Парламент запровадив автоматизовану систему обліку оплати проїзду в міському пасажирському транспорті, ухваливши у другому читанні доопрацьований законопроект № 4121 про внесення змін до деяких законодавчих актів України (265 «за»). Як зауважив перший заступник голови Комітету з питань транспорту Ігор Васюник, під час доопрацювання законопроекту до другого читання до комітету надійшло 67 поправок, з яких 20 враховано, зокрема, щодо механізмів сплати за проїзд, штрафів за безквитковий проїзд, вимог до перевізників, додаткових гарантій для пільговиків — їх безплатно забезпечуватимуть пластиковими картками для проїзду. Передбачається також, що види і форми електронного квитка затверджуватимуть органи місцевої влади. Автоматизовані системи обліку оплати проїзду в міському пасажирському транспорті встановлюватимуть підприємства незалежно від форм власності.

 

Парламент також зробив крок до врегулювання роботи автомобільних доріг оборонного значення. За основу в першому читанні схвалено проект змін до Закону України «Про автомобільні дороги» (№ 4647) щодо автомобільних доріг оборонного значення (237 «за»).


Метою законопроекту є законодавче врегулювання відносин під час функціонування автомобільних доріг оборонного значення. Адже досі, як зауважив міністр інфраструктури Володимир Омелян, законодавчо в державі не визначено поняття «автомобільні дороги оборонного значення» і  органи, уповноважені затверджувати перелік таких доріг та порядок їх використання, будівництва, реконструкції, ремонту, утримання в умовах правового режиму воєнного стану, порядок проведення заходів з технічного перекриття доріг як у мирний час, так і у воєнний.


У першому читанні також схвалено проект закону щодо сприяння розвитку вітчизняного судноплавства — про внесення змін до Кодексу торговельного мореплавства України (№ 2712) — 234 «за». Голова підкомітету з питань морського і річкового транспорту Комітету Верховної Ради України з питань транспорту Олександр Урбанський (фракція «Блоку Петра Порошенка») зауважив, що цей закон надасть поштовх до розвитку річки, що приведе до створення нових робочих місць, наповнення місцевих та державних бюджетів, зменшення навантаження на автомобільні дороги.


Метою законопроекту є відновлення річкового флоту під Державним прапором України та залучення іноземних інвестицій у судноплавний бізнес. Проектом закону пропонується розширити коло суб’єктів, судна яких мають право плавати під Державним прапором України, та надати іноземним суднам право здійснення каботажних перевезень без окремого дозволу центрального органу виконавчої влади. На думку авторів законопроекту — депутатів із різних фракцій, законопроект також скасує корупційну складову, яка існує нині при отриманні дозволів на судноплавство, а також сприятиме додатковим надходженням до Державного та місцевих бюджетів від реєстрації суден та здійснення господарської діяльності інвесторами.


«Ухвалення проекту закону стане дієвим механізмом, який без жодних додаткових витрат з боку держави сприятиме покращенню інвестиційного клімату в Україні, що неодмінно вплине на позитивний міжнародний імідж країни та стане новою перспективою для розвитку зовнішньоекономічних відносин», — сказав голова Комітету з питань транспорту Ярослав Дубневич.


«Головне — це зробити річку дешевою та безпечною», — додав депутат Борислав Розенблат (фракція БПП). Для цього скасовується низка платежів, зборів та дозвільних документів.


Під час обговорення депутати також відзначали, що навіть після реконструкції «Укрзалізницею» частини залізничного шляху до Маріуполя, тамтешні підприємства не можуть працювати на повну потужність. Тому потрібен і водний шлях.


Ще один законопроект на цю тему — про внесення змін до Митного кодексу України (щодо сприяння розвитку судноплавства в Україні) — № 2713-д — не знайшов вдосталь голосів для підтримки, відтак його знято з розгляду.


У першому читанні також схвалено законопроекти «Про Державну програму авіаційної безпеки цивільної авіації» (№ 4046а), про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо приведення їх у відповідність із законодавством Європейського Союзу у сфері перевезення небезпечних вантажів»(№ 4644).


Під час пленарного засідання народний депутат від фракції Блоку Петра Порошенка Олексій Мушак зачитав із трибуни спільну заяву МДО «Єврооптимісти» та «Рівні можливості» щодо неприпустимості використання мови ненависті та нетерпимості у виступах народних депутатів.


У свою чергу, Голова Верховної Ради Андрій Парубій наголосив, що наслідком дискусії має бути підвищення політичної культури, а не блокування розгляду законопроектів. «Мова ненависті не має звучати в цьому парламенті», — сказав А. Парубій.


Депутати не змогли затвердити кошторис Верховної Ради. Проект постанови про фінансове забезпечення діяльності Верховної Ради України (№ 5573) підтримали лише 117 депутатів — його відхилено. Найбільше суперечок викликала норма про зростання зарплат народних депутатів — з 1 січня 2017 року до 33 тисяч гривень, з 1 травня — до 35 тисяч, з 1 грудня — до 37 тисяч. Нині зарплата народного депутата становить 14 тисяч гривень.


Під час обговорення Олена Сотник («Самопоміч») заявила: підхід до формування кошторису є не прозорим і не зрозуміло, як і на що витрачатимуться бюджетні кошти, запропонувавши провести аудит, куди були витрачені кошти за попередні роки. Іван Крулько («Батьківщина») закликав припинити політичні спекуляції й ухвалити закон про оплату праці всім державним чиновникам, щоб люди розуміли, у скільки їм обходиться утримання державного апарату.


Голова Верховної Ради Андрій Парубій повідомив, що за його дорученням проводиться аудит автобази та всіх підрозділів Верховної Ради та її апарату, і тільки-но його завершать, буде оприлюднено результати. При цьому глава парламенту наголосив: якщо не буде затверджено кошторис Верховної Ради, немає жодних юридичних підстав нараховувати зарплати працівникам парламенту. Парубій також відзначив, що вже багато років парламент не затверджував свій кошторис через постанову Верховної Ради, а всі зміни до нього ухвалював Регламентний комітет.


Глава парламенту визнав, що передбачене збільшення зарплати для депутатів є надмірним і запропонував підвищити зарплату депутатам не до 20, а 15 прожиткових мінімумів, натомість збільшити фонд оплати праці помічників та радників народних депутатів до 8 тисяч гривень.


Верховна Рада прийняла постанову «Про календарний план проведення шостої сесії Верховної Ради України восьмого скликання», згідно з яким пленарні засідання наступної шостої сесії розпочнуться 7 лютого 2017 року, а закінчаться — 21 липня 2017 року. Упродовж шостої сесії на пленарні засідання відведено 12 тижнів, на роботу в комітетах, комісіях, фракціях і групах — шість тижнів, на роботу народних депутатів України з виборцями — шість тижнів, на проведення «годин запитань до уряду» у Верховній Раді України — 12 годин.

 

Факт

 

Найдовша у світі річка Амазонка щорічно наповнює бюджети п’ятьох країн на п’ять мільярдів доларів. Дніпро є третьою найдовшою річкою у світі. Торік українськими річками було перевезено 7,5 млн. тонн вантажів, позаминулого — 6,7 млн. тонн.

 

Максим Бурбак, Ігор Кононенко, Анатолій Матвієнко.

 

На передньому плані — Юрій Воропаєв, Володимир Литвин.

 

Сесійна зала під час засідання.


Фото Олександра КЛИМЕНКА.