Кабінет Міністрів розпочав публічне обговорення Середньострокового плану пріоритетних дій уряду до 2020 року, проект якого був презентований 28 грудня, повідомив під час учорашнього засідання Кабінету Міністрів прем’єр Володимир Гройсман та закликав долучатися до цієї роботи, щоб це був не просто план уряду, а план дій для України.

 

Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман та голова правління ПАТ «Укрзалізниця» Войцех Бальчун (ліворуч) під час засідання Кабінету Міністрів України.

 

«Це не якийсь черговий документ, який хтось напише, хтось затвердить, презентує і потім покине його десь на узбіччі. Це реальний документ, в якому дуже чітко буде визначено, що кожне міністерство має зробити у своєму секторі відповідальності для того, щоб забезпечити і економічне зростання, і соціальну справедливість у нашій країні, і реформування, і зміни у систему інфраструктури, підвищення якості освіти. Тому що і секторальні реформи мають надважливе значення для нашої держави», — сказав він та підкреслив, що завдання, які стоять сьогодні, абсолютно зрозумілі: це економічне зростання, збільшення зарплат, робота для людей, нормальна інфраструктура, якісна освіта, якісна охорона здоров’я. На думку прем’єра, серйозних зрушень на цих напрямах можна досягнути уже впродовж трьох-чотирьох років.


Після цього на пропозицію глави уряду зі звітом про роботу в 2016 році та про плани на рік нинішній виступив керівник «Укрзалізниці» Войцех Бальчун. За його словами, впродовж піврічної роботи у 2016 році його команді разом із впровадженням нових підходів також довелося боротися із протидією, саботажем і провокаціями на різних рівнях. Попри це, сказав він, «Укрзалізниця» вже має непогані результати: за національними стандартами звітності, у 2016 році компанія отримала 303 мільйони прибутку, тоді як у 2015 році збитки становили 683 мільйони гривень. Якщо ж рахувати за міжнародними стандартами бухобліку, на які «Укразалізниця» переходить з цього року, то у 2015 році компанія мала 15 мільярдів гривень збитків, а в 2016-му — на рівні 6 мільярдів гривень. «За планами на 2017 рік при застосуванні міжнародних стандартів обліку ми плануємо отримати 15 мільйонів гривень прибутку, а якщо використовувати національні стандарти, за якими компанія звітувала у 2016 році, то ми плануємо понад 6 мільярдів прибутку», — сказав В. Бальчун та додав, що на тлі збільшення у 2016 році вантажних і пасажирських перевезень «Укрзалізниця» сплатила 15 мільярдів гривень податків та обов’язкових зборів. В. Бальчун також повідомив, що у 2016 році було придбано та виготовлено 1020 вантажних вагонів, тоді як у 2015-му — лише 26. А збільшення планів ремонту вагонів у 2016 році із 19 тисяч до 30 тисяч дало змогу врятувати ситуацію з вантажними перевезеннями.


Стосовно пасажирських перевезень, то у 2016 році було замовлено 29 вагонів (до цього останнє замовлення пасажирських вагонів датується 2006 роком), а також чимало рухомого складу було «витягнуто з кущів» та після ремонту повернуто на колії. Останню теж було відремонтовано на 213 кілометрах, що в 4,5 разу більше, ніж 2015-го.


Представляючи план розвитку «Укрзалізниці», В. Бальчун повідомив, що впродовж 2017—2021 років планується придбати або виготовити 96 тисяч одиниць рухомого складу, на що буде витрачено 108 мільярдів гривень. «Це найбільша інвестпрограма в історії залізниці», — сказав він. Зокрема, уже в 2017 році інвестиції в рухомий склад та інфраструктуру мають становити 27,5 мільярда гривень, що у 4,5 разу більше, ніж у попередньому році. За ці кошти планується придбати понад 9 тисяч та відремонтувати і модернізувати 33 тисячі вантажних вагонів, а також буде придбано 50 пасажирських вагонів.


Схваливши план розвитку «Укрзалізниці» та назвавши його реальним, прем’єр зауважив, що впродовж останніх 25 років незалежності були лише «окремі роки», коли «Укрзалізниця» розвивалася, але, як правило, це була годівниця для корупціонерів. «Та як тільки розпочалася прозора, ефективна робота, вже 500 мільйонів зекономлено грошей. Це те, що постійно розходилося по кишенях», — сказав В. Гройсман.


Під час обговорення міністр інфраструктури Володимир Омелян, зазначивши, що йому «дуже приємно чути про такі звитяжні досягнення «Укрзалізниці», прокоментував пропозицію про перепідпорядкування компанії безпосередньо Кабінету Міністрів. За його словами, готуючи рішення про корпоратизацію компанії, міністерство одразу прописувало, що «Укрзалізниця» має безпосередньо підпорядковуватися уряду. «Водночас ми вважаємо, що незавершена реформа і передача цієї компанії з підпорядкування одного міністерства до іншого просто зашкодить реформі», — сказав міністр. Стосовно виходу фінансових показників компанії на плюс, то В. Омелян вважає, що це насамперед зумовлено збільшенням у 2016 році тарифу на 15 відсотків, що дало можливість додати 3,8 мільярда гривень. «На тлі того, що у 2015 році збиток був 600 мільйонів, а в 2016 році ми вийшли на плюс 300 мільйонів, під питанням, куди ділися 3 мільярди гривень», — зауважив міністр та, передавши прем’єру аналіз реальних здобутків «Укрзалізниці» та начебто виявлених корупційних дій, закликав провести фахову дискусію з цього питання, «бо це не компанія з виробництва велосипедів».


Реагуючи на цю заяву міністра, прем’єр запропонував «краще в НАБУ віддати інформацію про можливі зловживання». А відтак висловив побажання, щоб робота «Укрзалізниці» не стала заручником особистих відносин міністра інфраструктури та голови правління компанії. «Я хочу досягти успіху української залізниці. Я буду підтримувати нові вагони, нові локомотиви, нові робочі місця, повне завантаження підприємств «Укрзалізниці», якісні сервіси для пасажирів», — зазначив В. Гройсман та додав, що очікує і від Омеляна, і від Бальчуна конструктивної взаємодії. Відтак прем’єр повідомив, що підпише рішення про підпорядкування «Укрзалізниці» безпосередньо Кабінету Міністрів, але при цьому за Міністерством інфраструктури залишається контроль над компанією, оскільки перший заступник міністра є головою її наглядової ради.

Фото Андрія НЕСТЕРЕНКА.