Найвіддаленіший від обласного центру район Херсонщини несподівано виявився справжньою Меккою для інвесторів, котрі сподіваються заробити на річкових перевезеннях. Тут розвивають одразу два проекти — створення вантажного термінала в бухті Каховського моря неподалік села Осокорівка та річкового пасажирського вокзалу в самому райцентрі Нововоронцовка. Вони сприятимуть появі сотень додаткових робочих місць та істотному поповненню бюджетів.
Вантажний термінал має забезпечити перевалювання майже мільйона тонн зернових на рік, а це істотно зменшить тиск на всі навколишні авто-траси, які зерновози за сезон розбивають ущен. Хоча проект іще не вийшов із паперової стадії, інвестори вже виділили 620 тис. гривень на заміну півкілометрової підводної частини водогону, який постачає воду до райцентру Нововоронцовка — тут роботи вже повністю завершили. 

Залишки старого річкового вокзалу в Нововоронцовці.

Cелищний голова Нововоронцовки Володимир Марчук.

У самій Нововоронцовці хочуть відновити водні перевезення, з’єднавши райцентр із Запоріжжям та Дніпром. Свого часу такі перевезення тут здійснювали, для чого використовували понтонний причал, розміщений біля селищного парку. Але в середині 90-х років минулого сторіччя судноплавна компанія-власник понтона забрала його деінде, визнавши річкові перевезення збитковими. Тепер інша бізнес-структура заповзялася їх відновити, збудувавши вже стаціонарний причал, вокзал та облаштувавши територію прилеглого до об’єкта пляжу й частину досить занедбаної паркової зони. Вартість проекту становить 2,5 млн. грн., і він значно скоротить тутешньому люду шлях до великих міст. Зокрема, водою з Нововоронцовки до Запоріжжя всього шістдесят кілометрів, тоді як суходолом — усі сто. Хоча й тут не обійшлося без ускладнень суто бюрократичного штибу.
— І селищна громада, і районна влада повністю підтримують ідею відновлення значно дешевших пасажирських перевезень водою — Дніпро має працювати, як колись. Але зненацька з’ясувалося, що земля, де запланували будувати річковий вокзал, — поза межами селища. Тож для оформлення оренди ділянки їх спершу треба змінювати. А от новий генплан розвитку населеного пункту, який обумовлює такі зміни, вже розробили — на це селищна рада виділила 140 тисяч бюджетних гривень, — коментує селищний голова Нововоронцовки Володимир Марчук.
Із приводу потоку інвестицій, який неочікувано ринув до найпівнічнішого району Херсонщини, його мешканці жартують: «Коли б не нещастя, не було б і щастя». Після окупації Криму чимало заможних гостей із сусіднього Кривого Рогу почали масово облаштовувати собі місця відпочинку на мальовничих берегах Каховського моря біля тієї ж Нововоронцовки, Осокорівки, інших сіл. Спершу купували земельні ділянки під зведення заміських будинків та суденця для риболовлі, потім роззирнулися й почали вкладати гроші в комерцію та логістичний бізнес. Дійшло й до перевезень. Недарма обидва проекти: створення річкового вокзалу та вантажного термінала (вони мають запрацювати впродовж двох найближчих років) просувають саме криворізькі фірми.

Сергій ЯНОВСЬКИЙ.
Фото автора.