Схоже, що розрекламована урядовцями монетизація у Бородянському районі Київщини зазнала фіаско. Місцеве управління праці та соціального захисту населення порадило своїм потенційним клієнтам не спокушатися дуже обіцянками чиновництва, нагадавши, що обіцяного, за давньою національною традицією, три роки чекають.
А суть ось у чім. Більшість громадян, що своєчасно — до першого вересня цього року — звернулися до цієї структури із заявами на отримання коштів за зекономлену субсидію, досі їх не отримали. Причин, за словами працівників соцзахисту, декілька. По-перше, Кабінет Міністрів не доопрацював складний і до кінця незрозумілий механізм самої монетизації. По-друге: не пощастило клієнтам Ощадбанку. Саме з їхніми банківськими реквізитами виникла плутанина, тому кошти повернулися назад.
Як там було насправді, людині, необізнаній з тонкощами казначейської та банківської справи, розібратися дуже важко. Тому і ходять різні чутки районом. Одні кажуть, що на їхніх коштах чиновники гріють руки, другі, що гроші десь «прокручують», наживаючись із того...
Коли автор цих рядків спробувала поцікавитися у Бородянському районному управлінні праці та соціального захисту населення, чому мені не виплатили компенсацію за невикористаний газ, то чого тільки не почула! «Ваші гроші вже отримав хтось із домочадців... Вас немає у списку... Я вам не архіваріус, щоб ритися у комп’ютері. Чекаємо чергового траншу...» тощо.
Більш детальну інформацію надали працівники департаменту соціального захисту населення Київської обласної державної адміністрації за телефоном: 206-74-78 в особі Наталії Андріївни. Виявляється, ситуація, подібна до бородянківської, спіткала клієнтів Ощадбанку по всій країні. За словами чиновниці, клієнти цієї установи є найменш захищеними від неприємностей. Виникає запитання, а навіщо нам банки з ненадійними соціальними рахунками і чи не можна було перевести кошти громадянам якимось іншим способом? 
Хоч би там як, але постраждали споживачі послуг. Відтепер вони мусять чекати від держави наступного траншу. І де гарантія , що свої кошти ми отримаємо?! Що не виникне з ними ще якась непередбачена ситуація... А людям, які реалізують державну політику щодо соціального захисту населення на місцях, хотілося б побажати бути більш гуманними, обізнаними та толерантними. Не ображати відвідувачів, а інформувати громадськість про ситуацію, що виникла з компенсаційними грошима, через місцеву газету, офіційний сайт райдержадміністрації, пояснити людям. А головне, не тільки виявити винуватців, а й покарати їх.

Наталя СОКУРЕНКО.

Бородянка Київської області.

 

Від редакції

Поки матеріал готувався до друку, з Ощадбанку електронною поштою надійшла відповідь. Наводимо її повністю.
«Хочемо зазначити, що Бородянське відділення Ощадбанку 31 жовтня отримало від управління соцзахисту населення списки разом з реквізитами для виплат населенню невикористаної частки субсидії. Всього в цих списках нараховувалось 823 особи. З них 807 осіб отримали виплати. Решта — 16 осіб не отримали кошти у зв’язку з некоректними реквізитами рахунків, наданими УСЗН (рахунок закритий або взагалі відсутній, рахунок належить іншій особі). Кошти, які не виплачено, повернуто УСЗН. Ще раз підкреслюємо: реквізити для зарахування коштів банку надає управління соцзахисту.

З повагою прес-служба».

 

P. S. Гадаємо, що ставити крапку зарано. Давайте дочекаємося реакції на цю публікацію Бородянського районного та Київського обласного управлінь соцзахисту населення. Поставимо три крапки...