У комітетах Верховної Ради

Підбиваючи підсумки роботи Комітету Верховної Ради з питань транспорту за минулий рік, його голова Ярослав Дубневич зазначив, що за цей час було проведено 15 засідань, на яких розглянуто 22 законо-проекти, з яких комітет визначений головним, а також до 27 законопроектів подано пропозиції.

Комітетом проведено п’ять тематичних засідань, два з яких було присвячено стану справ на «Укрзалізниці». Також відбулися два спільні засідання, одне з них — виїзне — разом із Комітетом з питань промислової політики та підприємництва, на якому розглядалося питання вдосконалення законодавства стосовно водного транспорту та суднобудування.

Ще одне спільне засідання проведено разом із Комітетом з питань європейської інтеграції за участі представників уряду, Урядового офісу з питань європейської та євроатлантичної інтеграції та Представництва Європейського Союзу в Україні.

Крім того, проведено п’ять круглих столів, шість засідань робочих груп, які створені та діють у комітеті, шість засідань підкомітетів, 15 робочих зустрічей та семінарів, де обговорювались першочергові питання діяльності галузей транспорту.

Серед ключових тем, які мали найбільший резонанс у 2017-му та будуть серед пріоритетних цього року, голова комітету назвав такі: стан українських автомобільних доріг (в тому числі у контексті Дорожнього фонду, який вже почав працювати); стабілізація ситуації на ПАТ «Укрзалізниця» та вихід цього потужного підприємства на рівень сталого розвитку; створення законодавчої бази для водної галузі; імплементація в найкоротші терміни Угоди про асоціацію України з ЄС; інтеграція України з європейською транспортною системою; долучення до європейських та світових дорожніх та інфраструктурних проектів.

Окремою гострою темою Я. Дубневич виділив проблему безпеки руху, яка потребує невідкладного комплексного рішення. Серед головних чинників, які прискорять розв’язання цієї проблеми: запровадження системи невідворотності покарання порушників ПДР, постійний контроль за ситуацією на дорогах (у тому числі встановлення тотальної відеофіксації порушень), будівництво безпекової інфраструктури на шляхах, яка унеможливлювала б порушення правил дорожнього руху та максимально захищала як учасників руху, так і пішоходів. Відтак, необхідне розширення та вдосконалення відповідної законодавчої бази.

«Комітет ще минулого року відреагував на цей виклик часу — створено спеціальну робочу групу, яка працює над пакетом законодавчих ініціатив, що згодом мають стати базою для вітчизняного безпекового законодавства», — відзначив Я. Дубневич.

Серед першочергових завдань, які стоять перед парламентом в інфраструктурній сфері, проведення тематичного інфраструктурного дня, на якому мають бути розглянуті найактуальніші законопроекти, що вже опрацьовані та підготовлені комітетом до розгляду. Зокрема, проект закону №6644, який посилює відповідальність за недотримання вагових та габаритних обмежень щодо комерційного автотранспорту та розширення кола суб’єктів, які мають її нести (це дозволить захистити дороги від передчасного руйнування); законопроект №6766, який врегулює будівництво та експлуатацію нових автошляхів державного значення на умовах концесії (що дозволить залучати приватні інвестиції під будівництво доріг), законопроекти про внутрішній водний транспорт №№2475а та 2475а-3; законопроект №4642д про внесення змін до деяких законів України щодо обов’язкового страхування відповідальності перевізника за шкоду, заподіяну життю, здоров’ю пасажирів та третіх осіб, який вносить зміни у нормативно-правову базу України, адаптуючи її до законодавства ЄС, проект закону №5261 про внесення змін до Повітряного кодексу України (щодо відповідальності до вимог національного та міжнародного законодавства в авіаційній галузі).

На черзі також розгляд законопроекту про залізничний транспорт №7316, який створювався на базі відповідних напрацювань робочої групи при Комітеті з питань транспорту, та низки інших важливих законопроектів.

За повідомленням інформаційного управління апарату Верховної Ради.