Підприємливість — одна з десяти ключових компетентностей, які має виховувати в дитині нова українська школа. Розвиток підприємливості та формування фінансової грамотності молоді визначені як пріоритетні завдання середньої освіти у ст. 12 Закону України «Про освіту», ухваленому 5 вересня минулого року.

На знімку: переможці щорічного всеукраїнського бізнес-турніру "Стратегія  фірми",
який проводиться під егідою МОН.

Педагоги вищої та середньої школи вже мають тут свої напрацювання. Своїм досвідом вони поділилися з колегами під час І Всеукраїнського вернісажу-практикуму для вчителів економіки і викладачів підприємницьких дисциплін «Впровадження компетентності підприємливості в освітній процес у контексті реформування освіти і реалізації економічного патріотизму», що триває у Київському національному економічному університеті імені Вадима Гетьмана.
Зокрема, учасникам семінару розповідали про нові підходи до викладання економічних дисциплін у школі. Більшість із них пов’язані з використанням ділових ігор та потужних комп’ютерних програм-симуляторів компаній і ринків.
У незалежній Україні розробка і впровадження уроків економіки, спецкурсів фінансової грамотності, підприємницької майстерності в освіті розпочалися у дев’яності роки минулого століття. «Набутий з роками досвід доводить: навчання з елементами практичної діяльності є найбільш ефективним і мотивуючим. Надавши школяреві змогу відчути себе в кріслі директора підприємства чи власника бізнесу, можна навчити його застосовувати теоретичні знання на практиці. Крім того, такий підхід розвиває необхідні для будь-якої професійної діяльності особисті якості, починаючи з уміння ставити мету, спілкуватися з діловими партнерами, управляти власним часом і ресурсами. Формується економічний патріотизм молоді, необхідний для виживання, розвитку і процвітання національної економіки», — розповідає керівник профорієнтаційного відділу з розвитку підприємництва і лідерства КНЕУ, доцент кафедри стратегії підприємств Віталій Паздрій.
Щороку в Україні під егідою МОН проводять всеукраїнський бізнес-турнір «Стратегія фірми», в якому беруть участь тисячі українських старшокласників. Наші навчальні заклади готові до впровадження нових освітніх технологій, які допоможуть освоїти практику підприємливості зі шкільної лави. Таке навчання вже не сприймають як суто підготовку до здобуття економічної чи управлінської спеціальності. Підприємливість, вміння створювати щось нове і просувати себе як бренд — якість, притаманна успішному представнику будь-якої професії.

Вл. інф.
Фото надано організаторами практикуму.