Відновлювати здорову конкуренцію між приватними та комунальними перевізниками заповзялася муніципальна влада Херсона. Торік власники пасажирських автобусів просто «викручували руки» керівництву міста — влаштовували стихійні страйки, домагаючись збільшення вартості проїзду з 3 до 5 гривень («Голос України» про це писав). Зрештою, ціну підвищили до 4 гривень, але компромісний варіант власників автобусів влаштував зовсім ненадовго. Нині вони знову тиснуть на владу, вимагаючи узгодити нове подорожчання — з 4 до 6 гривень.
При цьому пасажири зазначають, що якість та безпека громадського транспорту зі збільшенням вартості квитків геть не змінюються. Вулицями продовжують їздити старі та брудні автобуси, водії патологічно схильні до грубощів та порушення правил дорожнього руху. Тож на чергову спробу пресингу міськрада відповіла (чи не вперше за чверть століття) виділенням з бюджету двадцяти мільйонів гривень на придбання нових автобусів для комунального підприємства «Херсонкомунтранссервіс».
За нинішніми цінами, двадцяти мільйонів гривень вистачить на купівлю лише десяти автобусів. Але їх можна взяти у лізинг із п’ятирічною розстрочкою платежів, і тоді десять автобусів перетворяться аж на 32. Саме такий варіант обстоює трудовий колектив КП «Херсонкомунтранссервіс».
«Десять автобусів — це вже краще, ніж нічого. Але погодьтеся, що наявність на маршрутах одразу 32 новеньких та безпечних автобусів буде значно помітнішою. Адже нині у нашому парку залишилося тільки 12 комунальних автобусів, з яких лише третина на ходу. Для обслуговування маршрутів змушені брати в оренду 215 приватних автобусів. Власники знають, що без них не обійтися, тому періодично «качають права». А з появою нового транспорту диктувати умови їм уже не вдасться», — розмірковує директор КП «Херсонкомунтранссервіс» Олександр Васильєв.
Щоправда, і десять, і тридцять автобусів у сфері громадського транспорту Херсона погоди не робитимуть. За мінімальної потреби у 600 пасажирський автобусів на маршрути нині виходить менш як триста. Решта або простоюють через несправність та відсутність коштів на ремонт, або переїхали до інших міст України, де тарифи на проїзд вищі.