Завітавши до цієї двоповерхової будівлі по вулиці Гната Юри в столичному Святошинському районі, дивуєшся незвичній для нашої буденщини картині: людей багато, але черг немає.

І це при тому, що відвідувачі приходять сюди з різноманітними запитами — комусь потрібна якась довідка, а то й не одна, хтось хоче оформити соціальну допомогу, пенсію чи житлову субсидію, а хтось — стати на облік у службі зайнятості. Переступивши поріг будинку, кожен, кого привело сюди «своє» питання, потрапляє в царину сучасного, добре поставленого сервісу. Якщо людина прийшла вперше, її зустрічають на ресепшні, розміщеному у доволі просторому вестибюлі: за стійкою овальної форми периметром до 20 метрів відвідувача проконсультують одягнуті в яскраву блакитну уніформу фахівці. Наступний крок — термінал, схожий на банківський: обравши в меню потрібну групу послуг і злегка торкнувшись на екрані відповідної назви, людина отримує талон з номером черги. Перелік послуг «розведено» по різних залах, де ведуть прийом фахівці. В одній з них, як нам здалося, проводили бліц-нараду троє працівниць. Виявилось, думками обмінювалися перший заступник управління праці та соціального захисту населення Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації Тетяна Шахрай, начальник відділу прийому громадян Наталія Маєвська та спеціаліст відділу прийому громадян Лілія Сміхотур (на знімку праворуч).

— Центр соціальних служб Святошинського району відкрито 27 червня 2017 року, — розповідає Тетяна Шахрай. — Він об’єднав три служби соціального спрямування — управління праці та соціального захисту населення, центр зайнятості та управління Пенсійного фонду, і є першим таким в Україні. Мета — створення єдиного простору для прозорої та зрозумілої взаємодії органів влади та громадян із запровадженням нової філософії відносин: «не кияни повинні ходити в пошуках соціальної допомоги, а допомога повинна знайти того, хто її потребує». За дев’ять місяців обслуговано 237 тисяч громадян — дві третини всього населення району. Щоденно в середньому надаємо послуги за різними напрямами 1 600 особам. Найчастіше мешканці звертаються щодо оформлення житлових субсидій та пільг, отримання засобів реабілітації та санаторно-курортного лікування, призначення державної соціальної допомоги, компенсаційних виплат, нарахування і призначення пенсій, їх перерахунку, нарахування допомоги з безробіття, працевлаштування. Тут, в одному місці, можна отримати до ста різних послуг.
Як повідомила наша співрозмовниця, загальна площа центру —    3 665 кв. м. У ньому працюють 200 фахівців. Є три зали прийому громадян. У зоні очікування — достатня кількість м’яких диванів. Запит відвідувача обслуговують у середньому за 10—15 хвилин. Трохи більше часу йде на оформлення пенсій. Є спеціаліст, який володіє сурдоперекладом, — для обслуговування осіб з вадами слуху.
На екрані моніторів, закріплених на стінах, з інтервалом у кілька секунд спалахують номери з різними кольоровими гамами, що відповідають номерам талонів, — так здійснюється виклик до фахівця. Водночас він дублюється голосовим запрошенням. Як ми дізналися, в центрі обслуговуються, зокрема, внутрішньо переміщені особи. Тут, в одному місці, вони і довідку, яка підтверджує їхній статус, оформлять чи продовжать, і питання в Пенсійному фонді та Центрі зайнятості вирішать. Тобто їм не треба ходити за різними адресами, по різних будівлях — усе сконцентровано в єдиному місці. Просимо одну з відвідувачок оцінити роботу центру. Нею виявилась Лариса Шуниворова, переселенка з Єнакієвого.
— Усе добре: я, як, напевно, і всі, хто сюди звертається, задоволена обслуговуванням, його організацією, — каже вона. — Все зручно, в одному місці, на оформлення різних документів не доводиться витрачати багато часу. І умови в центрі чудові.
Слід зазначити, що в центрі подбали також про осіб з інвалідністю. Тут обладнано заїзди для візків, умонтовано тактильні доріжки. Крім того, є «соціальний транспорт» — автомобіль з підйомником, на якому до центру транспортують осіб з інвалідністю та громадян, яким важко дістатися сюди самостійно. Вони замовляють транспортний засіб телефоном, а після вирішення питань їх відвозять додому. Максимум зручностей створено і для матусь: на час вирішення своїх запитів вони можуть залишити дітей у спеціально відведеній та обладнаній дитячій кімнаті, де за малечею догляне вихователь центру.

Віктор КУРГАН.
Фото Сергія КОВАЛЬЧУКА.