Ні для кого не секрет, що з травня 2018 року виконавцем послуг з постачання гарячої води та опалення замість ПАТ «Київенерго» стало КП «Київтеплоенерго». У зв’язку з цим прес-служба новоствореного комунального підприємства надала інформацію для споживачів, зазначивши, що навіть договір з постачальником КП «Київтеплоенерго» переукладати не потрібно, за винятком трьох випадків: у разі відсутності договору з «Київенерго», у зв’язку із закінченням терміну дії договору або зміною власника житла. А ще додала, що особові рахунки абонентів КП «Київтеплоенерго» будуть тотожними з рахунками попереднього надавача послуг. Як бачимо, все для людей, все з думкою про клієнта. Було ПАТ «Київенерго», стало КП «Київтеплоенерго». Яка, зрештою, клієнту різниця кому платити? Жодної! Аби тепло було і вода щоб — гаряча...

Але — стоп! Це тому споживачеві, у якого все збігається, байдуже. А як бути тим, у кого переплата? І такі, виявилося, є! Певний час вони сподівалися, що коли вже при створенні комунального підприємства влада подбала, щоб ані договори не переукладалися, ані особові рахунки не змінювалися, то цілком закономірно, що і борги, і переплати, як мовиться, автоматично будуть передані новому суб’єкту господарювання!

Чекали-чекали, що переплати за попередні періоди «висвітяться» у нових платіжках від КП «Київтеплоенерго», та так і не дочекалися. Дехто — наївні — подалися навіть до так званого Комунального концерну «Центр комунального сервісу» (КК «ЦКС»), що на О. Довженка, 10 у Києві, з проханням «...переказати з рахунку ПАТ «Київенерго» на рахунок нового виконавця послуг КП «Київтеплоенерго» переплату за гаряче водопостачання в сумі «багато», а також за централізоване опалення у сумі «ще більше». Особовий рахунок — сякий, адреса заявника — така...»

Попросили — і чекають, що там — нагорі — розберуться і гроші куди слід перекажуть. Та ні. Невідомо за яким принципом відбиралися щасливці, але далеко не всі скаржники й прохачі отримали письмові відповіді від КК «ЦКС», де після широкої загальної преамбули ні про що — десяток невтішних рядків по суті: «...розмір коштів, надміру сплачених за послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води, не переходить до КП «Київтеплоенерго», оскільки підприємство не є правонаступником прав та обов’язків ПАТ «Київенерго».

Отакої! Але порадили: «...з метою повернення надміру сплачених коштів з рахунку ПАТ «Київенерго» звернутися до районного сервісного центру концерну... з документами, зокрема: копією документа, що посвідчує особу, копією ідентифікаційного коду платника, копією квитанції про оплату відповідної послуги, банківськими реквізитами, на які проводитиметься повернення коштів (увага!) з печаткою банку...»

Якщо навіть припустити, що всі, як один, клієнти мають карткові рахунки, а банківські працівники кинуть свою роботу й почнуть друкувати довідки й завіряти їх печатками, мало віриться у те, що гроші повернуть. Та й ті, хто пішов до банку, кажуть, що там лише стенули плечима і попросили не відволікати їх від серйозних справ.

Дивує позиція керівництва комунального концерну. Як так: борги перейшли до нового виконавця послуг, а факт надміру сплачених коштів, виходить, треба тепер довести!

Схоже, атракціон триває, але пересічні українці, як завжди, програють?