В Одесі відбулося виїзне засідання Комітету Верховної Ради з питань бюджету, під час якого народні депутати розглядали питання бюджетного забезпечення основних напрямів діяльності місцевих органів влади Одеської області й розвитку регіону. Темою особливого звучання на засіданні стали аналіз результатів виконання програм з відновлення доріг області та планування розвитку дорожнього господарства на 2019—2024 роки. Також одна з найбільш гострих проблем регіону — рівень стану гідротехнічних споруд із метою попередження виникнення надзвичайних ситуацій.

Голова підкомітету з питань доходів державного бюджету Комітету Верховної Ради України з питань бюджету Павло Унгурян, голова Комітету Верховної Ради України з питань бюджету Андрій Павелко, голова Одеської обласної державної адміністрації Максим Степанов, голова Одеської обласної ради Анатолій Урбанський. 

Фото автора.

— У нинішній каденції Комітет з питань бюджету проводить в Одеській області вже друге засідання, а загалом по Україні проведене вже 30 таких засідань, — підкреслив голова комітету Андрій Павелко. — Ситуація з виконанням і наповненням бюджету в Одеській області характерна й для інших регіонів, тому нинішні наші рекомендації й висновки стануть напрямами діяльності і для інших регіонів.
Одеська область протягом багатьох років зберігає позиції донора й щорічно майже 50 відсотків фінансового ресурсу передає в Державний бюджет, а за темпами зростання збільшення делегування коштів у держбюджет область посідає п’яте місце в країні
Учасники засідання відзначали, що сьогодні надто важливо визначити сталі правила, оскільки нині правила гри в бюджетній сфері змінюються практично щорічно. Відсутнє середньострокове, на три—п’ять років, планування, а також досі має місце незабезпечення коштами міжбюджетних трансфертів.
Виступаючи на засіданні комітету, голова Одеської обласної державної адміністрації Максим Степанов вніс пропозицію впровадити в Україні прозорий механізм розподілу бюджетних коштів.
— Важливо мати чіткі правила розвитку інфраструктури. Дорожній фонд, безсумнівно, — позитивний крок. Однак іноді це відбувається за принципом: хто перший добіг, того й фінансування. Поки що не існує закріплених нормативно-правовими актами методик розподілу коштів як на місцеві, так і на державні дороги. Наша пропозиція — закріпити на законодавчому рівні прозорий механізм, а також увести планування ремонту щонайменше на три—п’ять років, — зазначив М. Степанов.
У цьому контексті голова Одеської ОДА відзначив, що розвиток регіону можливий винятково разом із розвитком дорожньої інфраструктури. За словами М. Степанова, торік, коли відремонтували дорогу на Вилкове, кількість туристів там збільшилась на 60 відсотків.
Зауважимо, що, крім транспортного коридору М-15 «Одеса—Рені», нині у пріоритеті також ремонт дороги Р-55 (Одеса—Вознесенськ—Новий Буг), Р-33 (Вінниця—Гайсин—Балта—Велика Михайлівка), Т-16 27 (КПП «Августовське»—Тарутине—Арциз—Сарата), Т-16-25 (КПП «Кучурган»—Біляївка—Овідіополь).
У Комітеті Верховної Ради з питань бюджету сьогодні працюють три одесити — Павло Унгурян, Микола Скорик і Олександр Пресман. Вони добре знають про проблеми регіону. І за їхньою пропозицією на порядку денному виїзного засідання було чітко позначено «болючі точки області».
Взяти, приміром, берегозахисні дамби на Дунаї й біля численних озер. Із 315 кілометрів дамби на Дунаї стан 225 кілометрів не викликає особливої тривоги. Дамби захищають 30 тисяч гектарів заплавних земель і 50 тисяч гектарів площі придунайських озер — водоймищ.
І вкрай важливо не допустити повеней і розливів річки, що може призвести до того, що понад 100 тисяч людей залишаться без житла.
Учасники засідання зазначили, що екологічний фонд області на рік становить 24 мільйони гривень і, враховуючи безліч інших проблем, грошей на реконструкцію дамб не вистачає.
Нагадаємо: під час весняних паводків рівень Дунаю в районі Рені й Вилкового піднявся приблизно на півтора метра, і якби вода піднялася ще на 30 сантиметрів — це призвело б до затоплення цілого регіону в районі озер Ялпуг і Кагарлик з десятками населених пунктів.
Члени комітету пообіцяли постаратися знайти необхідні кошти, щоб відновлення дамб почалося вже з весни наступного року.
Тривогу викликає також інформація про те, що у 83 населених пунк-тах 9 районів Одеської області немає централізованого водопостачання й місцеві жителі змушено використовувати привізну воду. Необхідне виділення понад 600 мільйонів гривень для розв’язання проблеми постачання водою жителів населених пунктів півдня області
Народний депутат Микола Скорик виділив чотири основні питання, які потребують уваги з боку влади, а також керівництва Одеської області, — це проблема підготовки кадрів і фінансування профтехучилищ, урегулювання питання з перевиконанням показників з митного експерименту в Одеській області, а також розподіл і фактичне надходження коштів на спецрахунок обласного бюджету, невідповідність даних про перепис населення. Також М. Скорик порушив питання про відновлення роботи регіональної програми будівництва, реконструкції й утримання місцевих пунктів пропуску.
— Професійно-технічна освіта на сьогоднішній день — проблема, яка стосується не тільки Одеської області, це загальнодержавна проблема. Вважаю, що стратегічне питання національної безпеки — це підготовка робочих кадрів, тому що на тлі того, що відбувається в Україні, коли мільйони наших громадян виїжджають за кордон, ми повинні розуміти, як надалі готуватимемо наші кадри. Одне із важливих стратегічних питань для України — передача повноважень із фінансуванням професійно-технічної освіти на місцеві бюджети. Сьогодні міста обласного значення, обласні бюджети не мають можливості повноцінно фінансувати професійно-технічну освіту, і передача їм на фінансування всієї мережі цих установ — це фактично шлях до їх знищення.
Загалом під час виїзного засідання комітету його учасники не тільки аналізували виконання бюджету в окремо взятому регіоні, а й обговорювали бюджетний план на 2019 рік.

Одеська область.