На розташованому в Кременчуці Крюківському вагонобудівному заводі виготовили 600-й пасажирський вагон. Особливих урочистостей із цього приводу на підприємстві не влаштовували. Тим паче що «ювіляр» увійшов до першої цьогорічної партії із восьми вагонів, замовлених «Укрзалізницею». Однак не лише кременчуцькі вагонобудівники визнають: ідеться про подію небуденну.

Такі пасажирські вагони кременчужан ні в чому не поступаються імпортним.

Особливо коли врахувати, що підприємство стало фундатором пасажирського вагонобудування в Україні. Нагадаємо, що акт приймання першого вітчизняного пасажирського вагона був підписаний у Кременчуці тодішнім генеральним директором «Укрзалізниці» Григорієм Кірпою і президентом концерну «Крюківський вагонобудівний завод» Володимиром Приходьком 13 серпня 2001-го. Той вагон назвали «Україною».
А потім були і «Україна-2», і сформований із кременчуцьких вагонів перший «Столичний експрес», і розроблений фахівцями «КВБЗ» новітній візок для таких «хатинок на колесах», і їхні сучасні спальні вагони габариту RIC, що дають можливість рухатися зі швидкістю 160—220 кілометрів за годину, і перший швидкісний двосистемний електропоїзд «Тарпан»... Надто багато води спливло у Дніпрі біля Кременчука за ці понад 17 років. Незмінним залишалося тільки прагнення заводчан виготовляти якісну, сучасну та надійну продукцію. За це їм дякують уже мільйони пасажирів.
Прикро, та інші, не менш важливі, прагнення вагонобудівників до розвитку й нарощення обсягів випущеного нерідко розбивалися об сумні реалії нашого часу. Бо 600 пасажирських вагонів за майже два десятиліття — то таки замало для впевненішого поступу підприємства-гіганта з незрівнянно більшими можливостями. Адже, скажімо, 500-й вагон тут випустили ще в квітні 2013-го. Тож наступну сотню продукували цілу п’ятирічку. Чому? Просто не було замовлень...
Цьогоріч «Укрзалізниця» таки прокинулася й замовила кременчуцьким виробничникам одразу 54 пасажирські вагони. Саме цей контракт дав змогу перейти згаданий «шестисотий» рубіж. Працюючи над виконанням того замовлення, на заводі сподіваються на те, що воно стане провісником справді стабільної роботи з упевненістю в завтрашньому дні.

Підготував власкор «Голосу України» в Полтавській області Василь НЕЇЖМАК.
Фото автора