Корпорація «Еталон» — найбільший в Україні виробник автотранспортних засобів — наступного року розпочне серійне виробництво нового 12-метрового автобуса А12210 «Айстра» з низькою підлогою, місткістю понад 100 пасажирів та завойовуватиме європейський ринок. Про це на прес-конференції в Києві повідомив президент корпорації Володимир Бутко.

Новий автобус.

«Перший зразок автобуса вже є, — каже директор Чернігівського автозаводу, що входить до корпорації, Валерій Купцов. — Він відповідає вимогам «Євро-5» і пристосований для транспортування пасажирів в інвалідному візку. Транспортний засіб оснащено індійським силовим агрегатом потужністю 230 кінських сил. Очікується, що найближчим часом завершиться підготовка до виробництва та сертифікація, після чого автобус запустять у серію».
«Ми продовжуємо працювати над автобусом на базі екостандарту «Євро-6». Плани — якнайшвидше закінчити сертифікацію для України — здійснилися. Отримання сертифіката для європейських ринків очікуємо у лютому. У другому кварталі наступного року розпочнуться продажі на ринку Європи. Вже підписано договори з польською, чеською та словацькою компаніями. Вони готові купувати цю машину», — сказав Володимир Бутко, додавши, що вартість автобуса стандарту «Євро-6» помітно і приємно відрізнятиметься від аналогів європейського виробництва.
На підприємствах корпорації роблять усе для того, щоб ця модель стала базовою для цілої серії автобусів і тролейбусів, оскільки конструкція кузова дає змогу з мінімальними корективами розвивати модельний ряд, зазначають фахівці. А за словами директора Торгового дому «Еталон Авто» Вадима Шкарупіна, спрямування на автобус такого класу продиктовано насамперед параметрами реалізованої в Україні програми закупівлі автобусів і тролейбусів коштом Європейського банку реконструкції та розвитку (ЄБРР).
«У рамках цієї програми планується закупити ще 400 тролейбусів і 300 автобусів, переважна більшість яких — 85% — саме 12-метрові автобуси, тому й вирішили розвивати саме цей напрям», — зазначив він.
Учасники зібрання говорили про те, що ринок автобусів в Україні є. Проте протягом року, що минає, вітчизняні перевізники завезли тисячу вживаних транспортних засобів. Тож за цей сегмент «Еталону» теж доведеться поборотися. Саме для цього наступного року у корпорації створять департамент з продажів.
Директор Чернігівського автозаводу Валерій Купцов зазначив, що в першому півріччі наступного року з’явиться тролейбус із запасом автономного ходу.
«Наступним кроком стане електробус. Вперше заговорили про це ще два роки тому. Отже, як тільки з’явиться серйозний запит ринку — ми будемо готові», — сказав він.
Підсумовуючи, директор ТОВ «Торговий дім «Еталон Авто» Вадим Шкарупін зазначив, що продажі корпорації за підсумками цього року помітно зросли.
«Планували більше, але продали 245 машин порівняно з 180 одиницями минулого року», — сказав він, додавши, що цьогоріч частка корпорації на українському ринку нових автобусів збільшилася до 20%, тролейбусів — 10%.
Під час прес-конференції також повідомили, що у корпорації розроблено ще кілька транспортних засобів, зокрема сімейство А08117: автобус 2-го класу загальною місткістю 60 пасажирів при 40 для сидіння, автобус із можливістю перевезення пасажирів з обмеженими можливостями (58 пасажирів при 38 для сидіння), шкільний автобус (40 місць для сидіння), а також модифікація з можливістю перевезення школярів з обмеженими можливостями. Крім того, вироблено прототипи вантажних автомобілів AL Guru (4х4) — повноприводний автомобіль, який можна використовувати у силових структурах.
«Пропозиції направлено до Міноборони, ДСНС, Держприкордонслужби та Національної гвардії», — повідомив директор Бориспільського автозаводу Сергій Желевський.

ДОВІДКОВО

Корпорація «Еталон» об’єднує 21 вітчизняне підприємство. Серед найбільших — автобусні заводи Чернігівський та Бориспільський, завод карданних валів «Український кардан» та Чернігівський ковальський завод.

Віктор ПРИМА.
Фото автора.