Із закінченням календарної зими для так званих євробляхерів закінчується пільговий період здійснення переоформлення права власності на транспортні засоби, зареєстровані за кордоном.

Значна частина «бляховодів» уже скористалася можливістю протягом пільгового періоду (коли платити штраф не потрібно, а акциз менше наполовину) легалізуватися, що дало неабиякий зиск державному бюджету країни. За інформацією заступника міністра фінансів Сергія Верланова, лише за перші два тижні січня цього року держава отримала в бюджет 2 мільярди гривень. Розмитнено понад 30 тисяч «євроблях».

Проте не всі, хто скористався «схемою» придбання євроавто, зможуть скористатися поступками, які надала держава. Причини — різні. Хтось придбав авто, яке не вкладається у встановлені обмеження, хтось просто не хоче нічого платити, оскільки в пільговий період вартість переоформлення становитиме приблизно 2 тисячі доларів. Отже, цілком логічно, що всі «бляховоди» пройти процедуру переоформлення не встигнуть. Саме тому частина з них вирішила продати машину.

Перенасиченість попиту та обмежені строки призвели до того, що автомобілі продають за ціною в рази менше від реальної вартості. Сьогодні на інтернет-сайтах є пропозиції про продаж таких іномарок навіть за 600 доларів, фактично за ціною металобрухту.

До речі, щодо автобрухту. Для великих міст це вже проблема. Не виключено, що після закінчення пільгового періоду розмитнення машини на «євробляхах» додадуть головного болю місцевій владі. У Київській міській державній адміністрації вважають, що треба негайно змінювати законодавство, надавши поліції повноваження для боротьби з кинутими автомобілями, які вже заполонили двори та вулиці столиці, та прописати процедури подальшої долі цих транспортних засобів. До речі, за неофіційними підрахунками, таких автомобілів понад 600. У столичній адміністрації розробили пропозиції з розв’язання проблеми такого транспорту. Там вважають, що такі машини треба продавати, а отримані від цього гроші передавати громадам, на території яких було знайдено автомобіль.