Фото автора.

Про аварійний стан мосту через річку Тясмин та шляхопроводу через залізницю в Олександрівці говорити зайве. Не потрібно бути великим спеціалістом, щоб дійти висновку — ці об’єкти давно потребують негайного ремонту.

Про цей ремонт, між іншим, районна влада говорить уже давно. Ось, приміром, ще 2 жовтня 2015 року у райдержадміністрації відбулося засідання робочої групи з питання виконання проектно-вишукувальних робіт з реконструкції мосту через р. Тясмин та шляхопроводу через залізничну колію у смт Олександрівці, що розташовані між автомобільними дорогами державного значення Київ — Знам’янка та Олександрівка — Кропивницький — Миколаїв. У засіданні тоді взяли участь представник замовника цих робіт — управління капітального будівництва Кіровоградської облдержадміністрації Микола Федорчук та представник проектної організації ТОВ «Міст проект» Дмитро Тарнопольський. А також — представники відділу регіонального розвитку, містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства райдержадміністрації, Олександрівської селищної ради, філії «Олександрівський райавтодор», філії ВАТ «Укртелеком» Олександрівський цех телекомунікаційних послуг, Олександрівського УЕГГ та РЕМ.

Під час засідання було обговорено завдання на проектування щодо забезпечення проведення реконструкції шляхопроводу та мосту.

А в 2016 році(!) Олександрівська селищна рада спільно з управлінням капітального будівництва ОДА розробила навіть проектно-кошторисну документацію: «Реконструкція мосту через р. Тясмин та ділянки дороги між мостом та шляхопроводом у смт Олександрівка Кіровоградської області». Актуальність цього документа полягає в створенні безпечних умов пропуску автомобільного транспорту та пішоходів через р. Тясмин на ділянці дороги, що проходить по вул. Незалежності України (Леніна) смт Олександрівка та економії бюджетних коштів на проведення поточних ремонтів.

До переліку заходів проекту ввійшли: повна заміна мостового полотна з розширенням габариту до Г9+2х1,5 м; збільшення класу навантаження на споруду; влаштування водовідводу та дренажу; заміна поруччя, деформаційних швів; влаштування металевої бар’єрної огорожі; захист конструкцій від корозії; проведення освітлення; реконструкція опор та прогонової будови на підставі обстеження; розширення насипу дороги з влаштуванням проїжджої частини завширшки 9 м (за потреби — із заміною шарів дорожнього покриття).

Згідно з документом, балансова вартість споруди становить 1613,547 тис. грн, а невчасне проведення реконструкції може призвести до руйнації основних конструкцій споруди та спричинити аварійну ситуацію та жертви і серед водіїв, і серед пішоходів.

Зазначалося, що реалізація проекту дасть можливість: забезпечити надійне безпечне автомобільне сполучення Олександрівського району по автомобільних дорогах Київ — Знам’янка та Олександрівка — Кропивницький — Миколаїв із населеними пунктами Кіровоградської, Київської, Черкаської та інших областей України за кіровоградським та київським напрямками. До речі, через міст щодня в середньому проїжджають понад чотири тисячі автомобілів та проходять майже 500 пішоходів.

Для завершення робіт у повному обсязі необхідні кошти в сумі — 28 млн 343 тис. грн, зокрема: 27 млн 472 тис. грн — очікувані кошти Державного фонду регіонального розвитку та 871 тис. грн — кошти місцевого бюджету.

Співвиконавцями проекту повинні були стати Олександрівська селищна рада, управління капітального будівництва ОДА та підрядні організації.

У квітні того ж 2016 року народний депутат з Кропивницького Олександр Горбунов у Фейсбуці повідомив: «Сьогодні Комітет Верховної Ради з питань бюджету підтримав мої пропозиції, про які я говорив у Кіровограді, звернутися до уряду з метою вишукання шляхів вирішення проблемних питань Кіровоградської області. Насамперед про можливість надання державної фінансової підтримки на реконструкцію мосту через р. Тясмин і шляхопроводу через Одеську залізницю в смт Олександрівці у сумі 60,1 млн грн...»

Торік тему олександрівських мостів порушив депутат Кіровоградської облради Валерій Кальченко. На п’ятнадцятій сесії депутати підтримали його звернення до Прем’єр-міністра України Володимира Гройсмана, в якому він зазначав, що в Олександрівці міст через річку Тясмин і шляхопровід через залізничні колії визнано аварійними та такими, що потребують негайної реконструкції. За його словами, для запобігання виникненню надзвичайної ситуації депутати Олександрівської селищної ради планують прийняти рішення про заборону руху вантажних транспортних засобів через міст і шляхопровід. В. Кальченко зазначав, що управління капітального будівництва Кіровоградської ОДА вже виготовило два проекти, вартість реалізації яких — 47 млн 36 тис. грн. Тому він звернувся до Прем’єр-міністра з проханням посприяти виділенню в 2018 році коштів із державного бюджету на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій. Зокрема — 28 млн 971 тис. грн на проект «Реконструкція мосту через р. Тясмин та ділянки дороги між мостом та шляхопроводом у смт Олександрівка Кіровоградської області» та 18 млн 65 тис. грн на проект «Реконструкція шляхопроводу через залізничну колію в смт Олександрівка Кіровоградської області».

На календарі — 2019 рік. Що маємо? Як повідомив олександрівський селищний голова Олександр Безпечний, він одержав листа з департаменту інфраструктури та промисловості Кіровоградської ОДА. В ньому йдеться про те, що за поданням Олександрівської селищної ради до переліку об’єктів будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування в області в цьому році включено «Поточний середній ремонт вулиці Дружби, вулиці Незалежності в смт Олександрівці» на загальну суму 5 млн 818 тис. грн загальним обсягом робіт 11638 м кв. (довжина — 1,9 км). Отже, ідеться лише про оновлення дорожнього покриття. Щодо ремонту мосту та шляхопроводу — знову мовчання. Одне слово, віз і нині там. Можна було б ще почекати, але, дивлячись, як щодня ці об’єкти зазнають руйнації, вже, здається, далі чекати не можна...

P. S. Жителька Олександрівки Юлія Волинець напередодні 8 Березня попросила чоловіка до свята подарунок їй і маленькій донечці не робити. Натомість запропонувала заправити старенького «Москвича» та поїхати засипати ями на шляхопроводі через залізницю. Трирічну донечку і півторарічного синочка залишили вдома на рідних. За день зробили чотири поїздки. Та позасипали ями відсівом (на знімку). Прикро, що результат благородної справи подружжя вже за декілька днів майже звели нанівець багатотоннажні автомобілі.

Підготував власний кореспондент «Голосу України» Петро МЕЛЬНИК.