Представники освітніх закладів, департаментів облдержадміністрацій, штабу Об’єднаних сил обговорюють впровадження медіаосвіти в педагогічну практику на круглому столі в Антикризовому медіа-центрі в Краматорську. Червень 2019 року.

Фото ТРК «Регіон-Донбас».

Учасники заходу, серед яких — освітяни Донецької та Луганської областей, представники державних адміністрацій, військовослужбовці Об’єднаних сил обмінялися досвідом із розвитку медіаграмотності в освітніх закладах регіону. На зустрічі йшлося про здобутки в навчанні основ медіаграмотності дітей, і насамперед учасників шкільних гуртків майбутніх журналістів.

За словами організаторів, метою круглого столу було опрацювання досвіду впровадження в освітній процес медіаграмотності як важливого елементу регіональної безпеки та інформаційної стійкості в умовах гібридної війни.

Керівники департаментів інформаційної та внутрішньої політики Донецької та Луганської обласних державних адміністрацій та департаментів освіти і науки, ректори інститутів післядипломної педагогічної освіти, директори та вчителі шкіл, що долучилися до експерименту із впровадження медіаосвіти у навчальний процес, розглянули питання медіаграмотності, інформаційної культури та інформаційної стійкості як складових життєвої компетенції громадянина.

Присутні змогли поглибити свої знання щодо нормативно-правової бази в питаннях медіаосвіти в Україні та ознайомитися з новими електронними ресурсами, що сприяють підвищенню медіаграмотності. Окрім цього, освітяни Донецької та Луганської областей презентували свій досвід щодо впровадження медіаграмотності в педагогічну практику та поділилися з колегами власними напрацюваннями.

Найбільш жваву дискусію викликала тема розпочатого всеукраїнського експерименту з підвищення медіаосвіти під назвою «Стандартизація наскрізної соціально-психологічної моделі інтенсивного масового впровадження медіаосвіти у вітчизняну педагогічну практику». Тут обговорювалися питання підвищення інформаційної культури молоді в умовах гібридної війни з відповідними результатами дослідження. Йшлося також про медіапростір педагога та учня в умовах розбудови українства в східних областях України.

Підбиваючи підсумки круглого столу, організатори оцінили готовність педагогів до впровадження медіаграмотності та перспективи розбудови цього напрямку в освітньому процесі. До речі, спікерами заходу виступали не тільки дорослі. Юні вихованці вчителя Краматорської школи № 1 Тетяни Іванової провели невеличкий брифінг для присутніх, під час якого відповідали на запитання педагогів та журналістів, примірявши на себе роль експертів у сфері медіа.

Донецька область.