Насамперед сповістимо «жерців» і прихильників Мельпомени, що у вересні Луганщина знову призначає їм побачення на всеукраїнському театральному фестивалі «Світогляд». Уперше він був поведений торік, ознаменувавши для Луганського обласного академічного українського муздрамтеатру 78-й театральний сезон. Точніше, для нинішнього творчого колективу цей сезон — п’ятий, коли вести відлік від переселення театру з окупованої частини Луганщини на підпорядковану українській владі. Для театру-переселенця (до речі, єдиного в країні, що має цей статус) проведення фестивалю такого високого рівня — досить амбітне рішення. Здавалося б, і сили не ті, й прифронтова територія не обіцяє повної безпеки. Та попри все, фестиваль був досить успішним. До Сєвєродонецька приїхали 12 театральних колективів, а їхні вистави відвідало понад 5 тисяч глядачів.

Такий старт сезону позитивно позначився на здобутках колективу Луганського обласного театру. Минулий жовтень пам’ятний гастролями на Львівщині, випуском кількох прем’єр. Колектив навіть замахнувся на мюзикл — «Асоль», і досить успішно. Потім вийшла постановка «Любов на замовлення», яку в театрі назвали виставою для жінок, бо йшлося про жіночу долю, мрії та кохання.

За сезон театр випустив шість нових вистав, зокрема й «Жайворонок», присвячену жінкам, які загинули в АТО. Цю роботу луганчани показали на 21-му міжнародному театральному фестивалі «Мельпомена Таврії» у Херсоні, й мали успіх: актриса Тетяна Мерзлякова отримала нагороду в номінації «Акторська майстерність».

— Зараз готуємо останню прем’єру цього сезону — виставу «Вій». Це досить цікава робота режисера Вероніки Золотоверхи, і вона незвичайна для театру. Ми визначили її жанр як міфічний саспенс, що більше використовується у кіновиробництві, — розповідає директор театру Сергій Дорофєєв. —Після цього йдемо у відпустку, але лиш для глядача, актори ж готуватимуть нову постановку. Це знову Гоголь — «Одруження», комедію ставитиме харківський режисер Олександр Школьник. Вона вийде на початку вересня.

А новий сезон Луганський обласний театр уже традиційно відкриє всеукраїнським фестивалем «Світогляд» (17—24 вересня). Його програма ще формується, та вже можна сказати, що приїдуть кілька зіркових гостей. Зокрема, ведуться переговори про показ постановки за участю Ади Роговцевої. Уже підтвердили свою участь столичний Молодий театр — це буде вистава з Дмитром Суржиковим. Цього року організатори фестивалю планували спершу обмежитись лише своїм майданчиком. Але колективів, які захотіли приїхати до Сєвєродонецька, виявилось так багато, що, на думку Сергія Дорофєєва, доведеться відкривати два, а то й три театральні майданчики.

Загалом здається, що новий театральний сезон буде не менш насиченим, ніж торішній, а то й більше. Знову заплановані гастролі, участь у фестивалях і, зокрема, у міжнародному театральному фестивалі «Куліш. Курбас. Шекспір», що відбудеться в Харкові у червні. Луганчани покажуть свою версію вистави «Маклена Граса» за твором Куліша, а театр із Великобританії — свою. Луганчани сподіваються, що вразять глядача більше.

У новому сезоні театр також працюватиме над міжнародним проектом разом з європейськими партнерами, як і торік, але він не буде таким масштабним. Нагадаємо, минулого року в рамках оперного проекту «Музику чути крізь стіни» в Сєвєродонецьку поставили оперу Моцарта «Дон Жуан» за участю понад 100 акторів і музикантів з України, Німеччини, Білорусі, Польщі, Латвії, Литви та Вірменії. Німецький продюсер Петер Шварц, який впроваджував на Луганщині цей проект, тепер узявся за скромніший.

— Це буде концерт міжнародного симфонічного оркестру з хором, — розповідає Сергій Дорофєєв. — Він відбудеться на сцені нашого театру 1 серпня і збере музикантів з усього світу. Частково приїде команда вокалістів, яка була задіяна у «Дон Жуані». До речі, ось важлива деталь: майже в усіх, хто брав участь у цій опері, після Луганщини почалося успішне кар’єрне зростання. Приміром, Валерія Туліс, яка виконувала роль Анни, отримала звання заслуженої артистки України і нині співає провідні ролі в Національній опереті. Вона, до речі, наша землячка. Успішне кар’єрне зростання почалося у німецької співачки Ясмін Етезадзаде. Тобто наша сцена підштовхує до творчого розвитку.

Луганська область.

Фото автора.