Після минулорічного стихійного страйку автоперевізників, які вимагали і зрештою домоглися підвищення вартості проїзду в Херсоні з чотирьох до шести гривень, муніципальна влада погодилася виділити 37 млн гривень на закупівлю нових комунальних автобусів, аби створити альтернативу диктатові «приватників». Та мрії городян так і залишаються мріями. КП «Херсонкомунтранссервіс» уже двічі оголошувало тендери на придбання транспортних засобів, проте перші торги провалилися через відсутність пропозицій, а другі один з учасників оскаржив через Антимонопольний комітет України. Тож на заміну новим КП «ХКТС» вирішило «порціями» купувати дешевий автобусний секонд-хенд — три ненові автобуси середньої місткості, які вже відбігали у Києві більш ніж десять років. Скептики з числа місцевих журналістів встигли іронічно охрестити їх «автомотлохом». Однак у комунальному підприємстві переконують: «залізні коні» ще попрацюють на користь громади.

— Усі придбані нами старі автобуси можна експлуатувати за прямим призначенням хоч зараз. Однак у первісному вигляді випускати їх на вулиці, звісно, не збираємося. На них чекає капітальний ремонт двигуна та ходової частини, і лише тоді транспорт вийде на маршрути № 3, № 24, № 25 і № 28. Вони вважаються збитковими, тому приватні перевізники обслуговувати їх відмовляються, а ми — ні, — коментує директор КП «ХКТС» Павло Макейчик. — Щодо фінансового боку справи, то старі автобуси коштували понад 80 тис. гривень кожний. Ще по 200 тис. витратимо на ремонти. Але після «капіталки» їх можна буде експлуатувати щонайменше п’ять років. І це все одно вигідніше, ніж платити по 2—2,2 млн гривень за купівлю нових.

Не рахуючи «нових-старих» придбань, нині у парку «Херсонкомунтранссервісу» є 14 старих автобусів. Усі вони потребують капремонту, однак на це необхідно ще 4 млн гривень, яких у перевізника немає. Тож поповнення рухомого складу одиничними «секондхендівськими» зразками ситуації аж ніяк не врятує: без нового громадського транспорту все одно не обійтися. Причому витратити на нього в перспективі доведеться не якісь там 37 млн гривень, а щонайменше уп’ятеро більше. Таких грошей у міській скарбничці немає. Відтак, долучатися треба до грантових проектів. І в цьому плані добряче попрацювати доведеться і комунальникам, і депутатам міськради.