На знімку: міжнародна конференція демократичних шкіл відбувалася у демократичних умовах — на відкритому повітрі.

Такий захід щороку проводить в одній з країн IDEC/EUDEC. Це вільна, самоорганізована спільнота освітян, батьків та учнів. Долучитися до неї може кожен, хто підтримує філософію їхнього руху.

— Кожна дитина, де б вона не проживала, хоче навчатися, бо це бажання закладено у ній самою природою, — так коротко означив мету спільноти IDEC/EUDEC директор ресурсного Центру альтернативної освіти у Нью-Йорку Джері Мінц. — Умови для навчання мають бути зручні, комфортні, програма містити інтерес, а стосунки між учнями і вчителями будуватися на довірі, і відстань між учнем і вчителем бути надзвичайно коротка.

До речі, зібрання також відбувалося в комфортних умовах, на природі у лісовій місцевості, на базі табору відпочинку для дітей на околиці обласного центру. Свої погляди на важливу тему висловили Генрі Редхед — виконавчий директор першої у світі демократичної школи, створеної у Великій Британії, до речі, він є онуком засновника школи; Кагекі Асакура — засновник першого у світі демократичного університету, реформатор освітньої системи Японії; Яків Гехт — активіст демократичної освіти з Ізраїлю, радник міністра освіти цієї країни; Сугата Мітра — професор у галузі педагогічних технологій у Школі освіти, комунікації та мовних наук в Університеті Ньюкасла (Британія).

Серед організаторів проведення масштабного заходу — загальноосвітня школа сімейного типу «АІСТ» (Альтернатива, Ініціатива, Сім’я, Творчість), створена у Вінниці ще у 1990 році. Заклад працює над реалізацією низки міжнародних проектів, завдяки яким долучився до руху IDEC/EUDEC.

— На нашому зібранні представлені освітяни шкіл з усіх континентів — Америки, Азії, Африки, Європи, — ділиться думками директор-розпорядник школи «АІСТ» Ігор Казьмірук. — Слухаючи їхні виступи, кожен з нас ще раз переконується у головній меті навчання — створити кожній дитині такі умови, за яких вона могла б максимально реалізуватися.

— Нині змінилася роль учителя, нове покоління учнів потребує абсолютно нових підходів і методик, — наголосила у своєму виступі директор департаменту освіти Вінницької міськради Оксана Яценко. — Люди, які навчають дітей, мають бути реформаторами.

Фото з сайту Вінницької облдержадміністрації.